کد خبر: ۳۱۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۲
امروزه مواد مخدر گل جزو شایع‌ترین مواد مخدر در بین اقشار جامعه است. طبق ماده ۴ قانون مجازات اسلامی هرکسی مواد مخدر خریداری یا حمل کند، با توجه به مقدار آن به مجازات زیر محکوم می‌شود: تا پنجاه گرم، تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق. بیش از پنجاه گرم تا […]
ناطقان: امروزه مواد مخدر گل جزو شایع‌ترین مواد مخدر در بین اقشار جامعه است. طبق ماده ۴ قانون مجازات اسلامی هرکسی مواد مخدر خریداری یا حمل کند، با توجه به مقدار آن به مجازات زیر محکوم می‌شود:

تا پنجاه گرم، تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق.

بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم، پنج تا پانزده میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا هفتاد و چهار ضربه شلاق.

بیش از پانصدگرم تا پنج کیلوگرم، پانزده میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و چهل تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس.

بیش از پنج کیلوگرم تا بیست کیلوگرم، شصت تا دویست میلیون ریال جریمه نقدی و پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و پنج تا ۱۰ سال حبس. در صورت تکرار برای بار دوم علاوه بر مجازات‌های مذکور، به جای جریمه، مصادره اموال ناشی از همان جرم، و برای بار سوم اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم.

بیش از بیست کیلوگرم تا یکصدکیلوگرم، علاوه بر مجازات مقرر در بند ۴ به ازاء هر کیلوگرم دو میلیون ریال به مجازات جزای نقدی مرتکب اضافه می‌گردد. در صورت تکرار، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم.

بیش از ۱۰۰ کیلو، علاوه بر مجازات جریمه نقدی و شلاق ذکر شده، مجرم به حبس ابد محکوم می‌شود. در صورت اینکه مشمول عفو شود و بتواند از زندان خارج شده و مجدداً مرتکب جرم مواد مخدر گردد، اعدام خواهد شد و اموالش نیز مصادره می‌شود.

در بسیاری از موارد، فرد متهم ادعا می‌کند که ماده مخدر متعلق به او نیست. در برخی از موارد فرد می‌داند که چه کسی برای او پاپوش درست کرده است و یا به صراحت اعلام می‌کند که ماده مخدر برای فرد خاصی است. در صورتی که فرد متهم بتواند در دادگاه ثابت کند که ماده مخدر گل برای او نیست، می‌تواند از مجازات مبرا شود.

قانون‌گذار در ماده ۲۶ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر بیان کرده است که اگر کسی برای فرد دیگر پاپوش درست کند و مواد مخدر و یا وسایل مصرف مواد را در جایی قرار دهد که شخص دیگر متهم شود، به حداکثر مجازات همان جرمی که انجام داده، محکوم خواهد شد.
منبع: میزان
برچسب ها: فروش ، گل ، مجازات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین