کد خبر: ۳۱۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم از دستگیری اعضای باند ۱۷ نفره یک شرکت هرمی در شهر جدید پرند خبر داد.
ناطقان: سرهنگ علی زنگنه فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم صبح امروز در جمع با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان رباط‌کریم با فعالیت‌های اطلاعاتی و کسب گزارش‌های مردمی مبنی بر تبلیغات گسترده یک شرکت هرمی که در زمینه بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز فعالیت می‌کند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی اعضای ۱۷ نفره این باند کلاهبرداری را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی همگی آنان را در ۲ واحد مسکونی واقع در شهر پرند که محل فعالیت این افراد بود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم با اشاره به کشف مقادیر زیادی جزوات آموزشی و لوح فشرده از متهمان، از تشکیل پرونده و تحویل این افراد به مرجع قضائی خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات مقابله‌ای پلیس با شرکت‌های هرمی، گفت: فعالیت این گونه شرکت‌ها هیچ گونه وجهه قانونی و شرعی ندارد.

سرهنگ زنگنه ادامه داد: خوش‌باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی‌نگری افراد جوان و بی‌تجربه و وسوسه زود پولدار شدن از مهمترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت‌ها است.

وی در پایان گفت: یکی از راهکارهای پیشگیری از عضویت افراد در این شرکت‌های کلاهبرداری را اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی به افراد جامعه در خصوص چگونگی کلاهبرداری این شرکت‌ها با استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است.  

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین