کد خبر: ۳۱۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
«صادق زیباکلام»، استاد دانشگاه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از آیت‌الله رئیسی عاجزانه درخواست کرده است تا جلوی مرگ یوز سوم «ایران» را بگیرد.
ناطقان: صادق زیباکلام، استاد دانشگاه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با موضوع نجات تنها توله باقیمانده از یوزپلنگ «ایران» تصریح کرد: در میان اخبار ناامیدکننده این ایام، خبر مسرت‌بخش تولد سه یوز ایرانی (که نژاد آن در خطر انقراض قرار دارد)، اسباب دل‌خوشی بسیاری از هم‌وطنان گردید.

در ادامه آمده است: مع‌الأسف، بعد از چند روزی، اعلام شد که یکی از آن‌ها به دلیل مشکلات تنفسی فوت می‌شود. دومی هم دو - سه روز پیش فوت شد. مرگ دومی، باعث به وجود آمدن حدس و گمانه‌هایی پیرامون دانش و تجربه مسئولین شده. حتی این تردید به وجود آمده که اگر مسئولین مربوطه از دانش و تبحر بیش‌تری برخوردار می‌بودند، ای‌بسا اولی هم ممکن بود زنده می‌ماند.

زیباکلام نوشته است: بنده می‌خواستم با کسب اجازه از محضرتان، به کمک جمع‌آوری کمک‌های مردمی، از متخصصین خارجی دعوت شود به‌منظور مراقبت از یوز سومی و جلوگیری از مرگ وی، به ایران بیایند. یا آن‌که سومی را به یک کشور پیشرفته که از امکانات مراقبت‌های پیشرفته‌تری برخوردار هستند، بفرستیم. شاید به یاری حضرت حق، توانستیم از اعلام خبر مرگ سومی توسط مسئولین محترم محیط‌زیست ایران جلوگیری نماییم.

در پایان آمده است: استدعای عاجزانه دارم با این پیشنهاد موافقت بفرمایند؛ با توجه به این‌که فرصت چندانی هم برای نجات آخرین یوز باقی نمانده.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین