کد خبر: ۳۱۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام انهدام دو فروند جنگنده اوکراینی توسط جنگنده های روسی و پدافند هوایی این کشور، گفت که تعداد ۱۴ پهپاد و ۸ راکت شلیک شده نیز رهگیری و نابود شده اند.
ناطقان: به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه از سرنگونی دو فروند جنگنده «سوخو-۲۵» (Su-۲۵) و همچنین تعداد ۱۴ فروند پهپاد اوکراینی خبر داد.

کوناشنکوف در این باره گفت: جنگنده روسیه یک فروند سوخو-۲۵ اوکراینی را در یک درگیری هوایی در نزدیکی روستای «بلیتسکوی» در جمهوری «دونتسک» سرنگون کرد.

وی در ادامه افزود که پدافند هوایی روسیه نیز یک فروند سوخو-۲۵ دیگر نیروی هوایی اوکراین و همچنین ۱۴ پهپاد این کشور را رهگیری و منهدم کرده است.

همچنین تعداد ۸ راکت شلیک شده از سامانه پرتاب چندگانه راکت «اسمرچ» نیز رهگیری و منهدم شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود که هوانوردی تاکتیکی نیروی زمینی روسیه تعداد ۴ مرکز فرماندهی، ۴۷ مرکز تجمع تجهیزات و نیروی انسانی ارتش اوکراین را به همراه یک انبار مهمات در منطقه «دروبیشو» منهدم کرده اند.

کوناشنکوف همچنین از انهدام ۳ مرکز فرماندهی و ۸ انبار مهمات نیروهای اوکراینی توسط موشک های نقطه زن جنگنده های روسی خبر داد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین