کد خبر: ۳۱۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱
زن با اجرا گذاشتن مهریه می تواند مهریه خود را دریافت کند. یکی از سؤالات که بیشتر افراد در این مورد دغدغه دارند این می باشد که اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد؟ مهریه در اثر عقد نکاح یکی از حقوقی است که متعلق به زن است. ممکن است با وجود اینکه زن درخواست مهریه می کند، مرد مهریه را نمی پردازد و برای زن چاره ای جز این نمی گذارد که به گونه ای دیگر عمل کند.
ناطقان: اجرا گذاشتن مهریه یکی از مهم ترین راه های مطالبه مهریه است. اگرچه اجرا گذاشتن مهریه موجب تسریع در دریافت مهریه طبق قانون نمی شود و روند دادرسی در این پرونده ها طولانی است. اجرا گذاشتن مهریه و دریافت حکم جلب اما می تواند زوج را برای پرداخت مهریه تحت فشار قرار دهد.


برای پاسخ به این سوال که اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد، مدت زمان اقدام و دریافت حکم جلب زیاد نیست، اما مدت زمان دادرسی و دریافت مهریه طولانی است و حتی ممکن است چندین سال طول بکشد. علاوه بر اجرا گذاشتن مهریه، در صورتی که مطمئن هستید مرد قادر به پرداخت مهریه است، از طریق اجرای ثبت لیستی از اموال مرد نیز ارائه دهید و اموال را توقیف کنید. بدیهی است که این کار باید بدون اطلاع مرد و قبل از انتقال مال توسط او انجام شود.

در این صورت احتمال پرداخت مهریه در مدت زمان کوتاه افزایش می یابد مطالبه دیه نیز می تواند برای جلوگیری از خروج کشور مرد مورد استفاده قرار گیرد که می تواند در پرداخت مهریه در زمان کمتر نیز تأثیر بگذارد.

در صورتی که مطالبه مهریه مربوط به طلاق از طریق اجرا گذاشتن باشد، این اقدام می تواند مفید باشد. اما اگر قصد طلاق ندارید، باید توجه داشته باشید که علاوه بر نگرانی درباره این موضوع که اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد، علاوه بر این، این عمل می تواند اساس زندگی مشترک شما را از بین ببرد. اگر بتوانید مهریه خود را با توافق طرفین دریافت کنید منطقی و سریع تر است.

باید توجه داشت که زوجه ملزم به پرداخت هزینه دادرسی برای به اجرا گذاشتن مهریه است. ضمنا طبق قانون مهریه، ضمانت اجرای حکم جلب زوج تا سقف ۱۱۰ سکه وجود دارد. به بیان ساده، دریافت حکم جلب مرد برای 110 سکه امکان پذیر می باشد اما در مقابل مازاد این سکه دیگر نمی توان مرد را زندانی کرد.

در صورت توقیف اموال مرد برای پرداخت مهریه، تامین مناسب معادل ۵/۳ کل سکه مورد مطالبه را به دادگاه ارائه دهید. ما به این سوال که اجرا گزاشتن مهریه چقدر طول می کشد را در این مقاله پاسخ دادیم.

شما نمی توانید از اهمیت زمان در فرآیند دریافت مهریه غافل شوید. به همین دلیل برایتان مهم است که اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد. هنگام دریافت مهریه باید در زمان مناسب اقدام حقوقی انجام دهید و همه ی کارها را به درستی انجام دهید. این امکان وجود دارد که در صورت عدم اقدام سریع، دریافت مهریه شما ماه ها به تاخیر بیفتد. به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید چه زمانی کارها را به درستی انجام دهید.

پیشنهاد ما این است که برای پیگیری مهریه خود از یک فرد متخصص کمک بگیرید. وجود وکیل مهریه در کنار شما باعث تسریع و سهولت در دریافت مهریه می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین