کد خبر: ۳۱۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) با اشاره به این که از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون از ۴۸۰ ورزشکار نمونه دوپینگ گرفته شده است، گفت: شش مورد از این نمونه‌ها مثبت شده و اسامی ورزشکاران و رشته‌های ورزشی در این مرحله محرمانه است.
ناطقان: فرزاد شارکی با اشاره به این که از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا کنون ۴۸۰ نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی گرفته شده است، ‌اظهار کرد: حدود ۶ مورد از نمونه‌های گرفته شده مثبت بوده که با توجه به تعداد تست‌های اخذ شده، طبیعی است.

او ادامه داد: اسامی و رشته ورزشی ورزشکارانی که در این مرحله نمونه دوپینگ آن‌ها مثبت اعلام شده محرمانه است و به هیچ وجه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) مطالب منتشر شده را تایید یا تکذیب نمی‌کند.

‌ قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) با اشاره به این که پس از مثبت شدن نمونه A جواب به ورزشکار اعلام می‌شود و اگر اعتراضی نسبت به این مساله داشته باشد و درخواست نمونه B کند، این درخواست مدنظر قرار می‌گیرد و نتیجه نهایی به وی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومانی تست B، ورزشکاران ایرانی کم‌تر درخواست چنین موضوعی را مطرح می‌کنند.

شارکی افزود: اگر نمونه B ورزشکار منفی شود، پرونده بسته خواهد شد و اگر درخواست نمونه B نداشته باشد شاهد ادامه روند نمونه A هستیم و پس از آن نامه مربوطه به ورزشکار ابلاغ می‌شود و ۷ تا ۱۰ روز فرصت برای پاسخگویی وجود خواهد داشت. در نهایت نیز اگر پاسخ وی قانع‌کننده نباشد نامه رسمی تخلف مدنظر قرار ‌می‌گیرد و این فرایند ۲۰ تا ۲۵ روز به طول خواهد انجامید.

او با اشاره به این که اگر ورزشکار تخلف خود را بپذیرد مشمول یکسال تخفیف خواهد شد خاطرنشان کرد: اگر دوپینگ خود را نپذیرد پرونده در شورا بررسی می‌شود و سرانجام مشخص می‌شود میزان محرومیت چقدر است.

به گفته ‌ قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) اگر ورزشکار ماده غیرخاص مصرف کرده باشد، حکم ۴ سال محرومیت در انتظارش خواهد بود و اگر ماده خاص مصرف کرده باشد حدود ۲ سال از فعالیت ورزشی محروم می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین