کد خبر: ۳۱۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، نسبت به تبعات «حفره سیاه جمعیتی» در کشور هشدار داد.
ناطقان: به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، حسین قناعتی، در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به برگزاری اولین جلسه قرارگاه جمعیت، گفت: مسئله جمعیت ربطی به بقای جمهوری اسلامی ندارد، زیرا اگر حفره سیاه جمعیتی در کشور رخ دهد؛ کشورهای همسایه ما که به شدت از نظر جمعیتی سبز و جوان هستند، خطر امنیتی خواهند بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود جمعیت عراق تا ۱۵۰ میلیون و پاکستان تا ۴۰۰ میلیون افزایش خواهند داشت و اگر افت جمعیت در ایران رخ دهد، جمعیت پیر، سر بار جامعه خواهند شد و هزاران مشکل سیاسی، اقتصادی و امنیتی به وجود خواهد آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه بحث جمعیت، بحثی فرا نظام است، گفت: بحث جمعیت بحث موجودیت این ملت است و ما که به جمهوری اسلامی اعتقاد داریم مسئولیتمان مضاعف می‌شود. حتی کسانی هم که به جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند باید ملی فکر کنند و رسالت ملی ما این است که بجنبیم و روند را اصلاح کنیم.

قناعتی به همه معاونان خود تکلیف کرد هر یک از وظایف خود در زمینه افزایش جمعیت را احصا کنند و در ادامه تأکید کرد که مجوز هیچ کنگره‌ای را بدون اینکه یک سخنرانی در رابطه با مسئله جمعیت داشته باشد صادر نکنند و از معاون آموزشی دانشگاه نیز خواست بحث جمعیت را در کوریکولوم های آموزشی بیاورد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین