کد خبر: ۳۱۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱
اگر تا به امروز برهنه نخوابیده‌اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که این کار را امتحان کنید.
ناطقان: دما تفاوت زیادی در کیفیت خواب فرد می‌گذارد. حتی اگر پوست شما بیش از حد گرم شود، حتی کمی بیشتر از حد معمول، احتمال این که زودتر از خواب بیدار شوید بیشتر خواهد بود. گرمای بیش از حد همچنین بدن شما را از فاز خواب عمیق که برای مبارزه با عفونت و حفظ هوشیاری در طول روز بدان نیاز دارید، خارج می‌کند.

برهنه خوابیدن یک روش آسان به منظور پایین نگه داشتن دمای بدن بدون نیاز به تغییر در دمای محیط است. همچنین به شما کمک می‌کند تا دمای بدنتان خنک بماند. همین امر موجب بهبود کیفیت خواب شده و در نتیجه کمتر احساس خستگی خواهید کرد.
بافت قهوه‌ ای

خوابیدن در دمای پایین‌تر موجب می‌شود تا بدن بافت قهوه‌ ای بیشتری تولید کند. بافت قهوه‌ای با سوزاندن قند خون و چربی سفید ذخیره شدن برای گرم نگه داشتن بدن ، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. سطح بالای بافت قهوه‌ای ممکن است موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند چاقی و دیابت شود.
کاهش افزایش وزن

اگر برهنه خوابیدن به شما کمک کند تا طولانی‌تر بخوابید، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به چاقی و افزایش وزن کمک کند. افراد بزرگسالی که ۵ ساعت در شبانه روز یا کمتر می‌خوابند در مقایسه با افرادی که ۷ ساعت یا بیشتر می‌خوابند بیشتر دچار افزایش وزن می‌شوند.
فواید خواب بهتر

اگر برهنه خوابیدن به شما کمک کند تا بیشتر استراحت کنید و خواب بهتری داشته باشید، برای سلامت فیزیکی و روحی شما مفید خواهد بود. خواب بهتر با موارد زیر در ارتباط خواهد بود:

• کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سایر مشکلات جدی

• سیستم ایمنی قوی‌تر

• تفکر واضح‌تر و تمرکز بهتر

• استدلال و حل مسئله بهتر

• بهره‌وری بهتر در محیط کار

• کاهش خطر ابتلا به افسردگی
سموم کمتر

خواب عمیق به طور خاص برای دریافت فواید شناختی کامل استراحت بسیار مهم است. وقتی می‌خوابید، مغز خود را از پروتئین‌های سمی پاک می‌کند. برخی از این پروتئین‌ها می‌توانند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل را افزایش دهند.

برهنه خوابیدن به پایین ماندن دمای بدن کمک می‌کند که برای دریافت خواب کافی و عمیق مورد نیاز بسیار مهم است. درآوردن لباس‌ها قبل از خواب ممکن است به شما کمک کند تا به لحاظ ذهنی برای مدت زمان بیشتری سالم بمانید.
اکسی توسین

آیا شریک زندگی دارید؟ برهنه خوابیدن ممکن است با کاهش سطح استرس و اضطراب موجب بهبود استراحت شما شود. تماس پوست به پوست بین بزرگسالان می‌تواند سطح اکسی توسین، «هورمون عشق» را افزایش دهد.

افزایش سطح اکسی توسین می‌تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. همچنین موجب می‌َشود تا احساس ارتباط بیشتری با شریک زندگی خود داشته باشید.
قوی‌تر شدن پیوندها

برای حفظ ارتباط برهنه خوابیدن می‌تواند به قوی‌تر شدن پیوند بین شما کمک کند. در چنین شرایطی سطح اکسی توسین بین طرفین افزایش می‌یابد. این احتمالاً به این دلیل است که خود هورمون پیوند عاطفی را تقویت می‌کند.

زوج‌هایی که برای طولانی مدت با هم هستند و ارتباط قوی با هم دارند، سطح اکسی توسین بالاتری دارند.
باروری

برهنه خوابیدن ممکن است سلامت باروری را بهبود بخشد. تعداد و غلظت اسپرم با لباس زیر تنگ کمتر می‌شود. دلیل آن می‌تواند بالا رفتن دمای بدن و اندام‌های تناسلی در اثر پوشیدن لباس باشد. در نتیجه با خوابیدن بدون لباس زیر، این مشکل برطرف می‌شود. مهم نیست جنسیت یا وضعیت رابطه شما چیست، برهنه خوابیدن همچنان برای سلامت عاطفی شما مفید است. برهنه خوابیدن می‌تواند رابطه‌ی شما با خودتان را بهبود بخشد. این امر موجب می‌شود تا تصویری که از بدن خود دارید بهتر شود و در کل احساس اعتماد به نفس و سلامتی بیشتری داشته باشید.
نکات برهنه خوابیدن

فواید برهنه خوابیدن ارتباط بسیار نزدیکی به حفظ دمای بدن در حالت مطلوب دارند. دمای بهینه خواب برای اکثر افراد بین ۶۶ تا ۷۰ درجه فارنهایت است. این در حالی است که این محدوده می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. خوابین در یک اتاق خیلی سرد نیز مطلوب نیست. اجازه دهید محدوده راحتی بدن شما دمای اتاق را تعیین کند. همچنین مطمئن شوید که دست‌ها و پاهایتان به اندازه کافی گرم باشند. بدن با انتقال خون به این نواحی دمای اصلی بدن را کاهش می‌دهد.

اگر برهنه خوابیدن و نیز خوابیدن در دماهای پایین و اتاق سرد را دوست دارید، یک یا دو ساعت قبل از خواب دوش بگیرید یا حمام کنید. این کار موجب بهبود گردش خون در بدن و تنظیم بهتر دمای کلی بدن می‌شود. ملافه نیز اهمیت دارد. ملافه‌های با پارچه‌های باکیفیت تهیه کنید و آن‌ها را با آب گرم بشویید. این به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید برهنه خوابیدن به سلامت شما آسیب نمی‌زند. در نهایت، اگر هنوز آماده برهنه خوابیدن نیستید هیچ ایرادی ندارد. خوابیدن با لباس زیر نازک و گشاد نیز می‌تواند همان فواید سلامتی را برای شما به همراه داشته باشد. نیازهای خواب افراد با هم تفاوت دارند و این موضوع در مورد لباس نیز صدق می‌کند.
برچسب ها: برهنه ، خوابیدن ، فواید
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین