کد خبر: ۳۱۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
امارات اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور شناسایی شده است.
ناطقان: وزارت بهداشت امارات امروز (سه‌شنبه) از رصد اولین مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور با توجه به بررسی زودهنگام خبر داد.

طبق گزارش اسکای نیوز، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که این مورد مربوط به یک زن ۲۹ ساله است که از غرب آفریقا به این کشور سفر کرده و اکنون تحت مراقبت های پزشکی لازم قرار دارد.

وزارت بهداشت امارات به شهروندان خود اطمینان داد که "مقامات بهداشتی تمام اقدامات لازم از جمله بررسی نزدیکان این فرد را انجام می دهند."

این وزارتخانه اماراتی تأکید کرد: "با همکاری مقامات بهداشتی، از مکانیسم نظارت همه گیر شناسی مطابق با بالاترین رویه های بین المللی برای اطمینان از کارایی پایدار و محافظت از جامعه در برابر بیماری های واگیر پیروی خواهد شد و سعی می کنیم موارد جدید را در صورت وجود، به سرعت شناسایی کنیم.

در پی شیوع آبله میمون در شماری از کشورهای جهان، آلمان چهل هزار دوز واکسن آبله باواریا نوردیک را سفارش داده تا در صورت تشدید شیوع آبله میمون، آماده انجام واکسیناسیون باشد. روز گذشته، بلژیک نیز اعلام کرد افراد مبتلا به آبله میمون باید دوره قرنطینه اجباری ۲۱ روزه را بگذرانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین