کد خبر: ۳۱۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی درگفتگویی گفت: ابتلا به بیماری آبله میمون تماس مداوم با فرد مبتلا را نیاز دارد.
ناطقان: آبله میمون در هفته‌های اخیر بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی شده است و جهان را درگیر خود کرده است؛ این بیماری که تحت عنوان monkeypox نیز شناخته می‌شود، ویروسی نادر است که اخیراً در کشورهای مختلف جهان شیوع کرده است. دانشمندان در سراسر جهان در تلاش هستند تا علت شیوع و پدید آمدن ویروسی از اعضا آبله در جمعیت‌های سراسر جهان ظاهر شده است؛ زیرا تاکنون آبله میمون خیلی شایع نبوده است. در ادامه به بررسی و شناخت این بیماری می‌پردازیم:
آبله میمون چیست؟

آبله میمون یک بیماری نادر است که در اثر عفونت با ویروس ایجاد می‌شود؛ این ویروس از جنس Orthopoxvirus و خانواده Pxvididae است. محققان این بیماری را برای نخستین‌بار در سال ۱۹۵۸ در میمون‌های آزمایشگاهی شناسایی کردند و نخستین مبتلا انسانی به آبله میمون در سال ۱۹۷۰ در جمهوری کنگو ثبت شد؛ این ویروس از حیوانات وحشی مانند جوندگان یا از طریق افراد آلوده منتقل می‌شود.

مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ابتلا به بیماری آبله میمون تماس مداوم با فرد مبتلا را نیاز دارد.

لمس، پوست زخم شده، دستگاه تنفسی، چشم، بینی، دهان و رابطه جنسی راه‌های انتقال بیماری هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین