کد خبر: ۳۱۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۶
پیاز دارای کالری کم، کربوهیدرات و منبع بسیاری از مواد مغذی است که باعث سلامتی می شود، از جمله فیبر، ویتامین های گروه B و انواع آنتی اکسیدان ها.
ناطقان: پیاز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. همچنین حاوی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این منبع کروم است که به تنظیم قند خون کمک می کند. نه تنها مصرف روزانه چند تکه پیاز به کاهش کلسترول بد کمک می کند و قلب شما را سالم می کند.

برخی از فواید شگفت انگیز و زیبایی و سلامتی پیاز خام عبارتند از:
1: تنظیم قند خون

پیاز حاوی کروم است که به تنظیم قند خون کمک می کند. یک مقاله که در سال 2014 که در Nutrition منتشر شد، گزارش داد که تحقیقات اولیه نشان می دهد که پیاز ممکن است اثر کاهش قند خون برای افراد مبتلا به دیابت داشته باشد. نویسندگان مقاله متوجه شده‌اند که ترکیبات گوگرد موجود در پیاز، به‌ویژه اس-متیل سیستئین و فلاونوئید کورستین، ممکن است پاسخگوی تاثیر آن بر قند خون باشد.
2: خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

مصرف روزانه چند تکه پیاز سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
3: بهبود قدرت ایمنی

سلنیوم معدنی کمیاب که تحریک را کاهش می دهد و ویژگی های ایمنی را تحریک می کند، در غلظت های بهتری در پیاز نسبت به سبزیجات مختلف یافت می شود. مطالعه ای که در آوریل 2012 منتشر شد نشان داد که سلنیوم به شروع پاسخ ایمنی کمک می کند و از پاسخ بیش از حد ایمنی جلوگیری می کند. همچنین ممکن است در کنترل شرایط ویروسی، التهابی و آلرژیک نقش داشته باشد.
4: پوست سالم

ماساژ پیاز گردش خون را در پوست شما افزایش می دهد و پوست شما را درخشان و سالم می کند. همچنین آکنه را درمان می کند. آب پیاز و ماست را به مقدار مساوی مصرف کنید و چند قطره اسانس (روغن بادام ) به آن اضافه کنید. تمام مواد را به درستی با هم مخلوط کرده و این ترکیب را روی صورت خود ماساژ دهید. پوستی جوان، درخشان و سالم خواهید داشت.
5: باعث سلامت مو می شود

ریزش مو مشکل بزرگ هر دختر، زن و پسر است. به دلیل آلودگی و رژیم غذایی ناسالم مشکلات مربوط به سلامت بیشتر می شود. آب پیاز یک درمان ساده و عالی برای ریزش هوا است. پیاز حاوی گوگردی است که در اسید آمینه وجود دارد و کراتین (یک پروتئین مهم) نیز سرشار از گوگرد است و برای موهای قوی لازم است. روغن مو پیاز موهای سالمی را برای شما به ارمغان می آورد. مواد تشکیل دهنده موی پیاز عبارتند از:

    نصف قاشق چایخوری آب پیاز
    1 قاشق چایخوری عسل
    1 قاشق چایخوری روغن خردل

تمام مواد را خوب مخلوط کنید و حرارت کمی به آن بدهید. این روغن مخلوط را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید، مخصوصاً پوست سرتان را به درستی ماساژ دهید. بهتر است قبل از خواب روغن گرم بمالید. صبح روز بعد موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید. تمام مواد تشکیل دهنده مخلوط برای موهای شما مفید است. آنها وارد پوست سر می شوند، فولیکول های مو را تقویت می کنند و همچنین باعث رشد مو می شوند.
6: از سرطان جلوگیری می کند

پیاز سرشار از ترکیبات ارگانوسولفور است که ممکن است در مخالفت با جهش سلولی و تشکیل رادیکال های آزاد شده مبارزه کند. خواص ضد التهابی پیاز همچنین به پیشگیری و مبارزه با اکثر سلول های سرطانی کمک می کند. موسسه ملی سرطان مجله‌ای را منتشر کرده است که می‌گوید افرادی که هر روز در رژیم غذایی خود پیاز مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند.
7: افزایش تراکم استخوان

گوگرد موجود در پیاز ارتباط مستقیمی در تشکیل بافت همبند مانند تاندون و غضروف دارد.

پیاز همچنین استخوان های شما را سالم و قوی می کند.
8: آسم را درمان می کند

پیاز حاوی 9 ترکیب ضد التهابی مختلف است، مصرف آن بی خطر است و به ندرت باعث ایجاد آلرژی یا واکنش های نامطلوب می شود. از آنجایی که پیاز حاوی انواع ترکیبات ضد التهابی است که ممکن است علائم آسم را بهبود بخشد. یک پیاز متوسط حاوی تقریباً 50 میلی گرم کوئرستین است، بنابراین مصرف پیاز به صورت روزانه ممکن است فواید پیشگیرانه زیادی برای کاهش دفعات و شدت حملات آسم برونش در افراد داشته باشد. برش های پیاز را به عنوان سالاد به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
9. سلامت دهان و دندان

پیاز حاوی تیوسولفینات ها و تیوسولفونات ها (ترکیبات گوگردی) است که به کاهش باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند کمک می کند.

پیاز حاوی ویتامین C است که به سلامت دندان های شما کمک می کند. اعتقاد بر این است که پیاز درد دندان را کاهش می دهد. مصرف پیاز خام بهتر از پخته شدن آن است زیرا در حین پختن اجزای مهم آن از بین می رود. پیاز همچنین حاوی کلسیم است که به استحکام دندان ها کمک می کند.
10: شپش سر را از بین می برد

پیاز حاوی گوگرد است. گوگرد موجود در پیاز شپش مو را از بین می برد. 4 عدد پیاز معمولی را بردارید و آنها را چرخ کنید تا آب آن گرفته شود. این آب را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و بگذارید 2 ساعت بماند. موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید. بعد از شامپو کردن و خشک کردن موهایتان، موهایتان را شانه کنید و تمام شپش ها پایین می آیند.

می توانید درمان را روزانه به مدت 3 روز متوالی تکرار کنید. بعد از این می توانید هفته ای یک بار به مدت 2 ماه این کار را انجام دهید.
11: موهای مجعد را حفظ کنید

پیاز حالت دهنده طبیعی مو است. استفاده از آب پیاز بر روی پوست سر و موها به حفظ مجهد بودن موها کمک می کند و موهای شما را سالم می کند.
12: التیام دهنده زخم

پیاز حاوی ترکیبات ضد میکروبی، ضد باکتری، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که زخم را بهبود می بخشد. آب پیاز را بمالید یا پوست پیاز را در ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. پوست پیاز بلافاصله خونریزی شما را متوقف می کند و همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده برای زخم شما عمل می کند.
13: درمان بی خوابی

در حین صرف غذا، چند تکه پیاز دیگر بخورید یا بوی پیاز را که در تخت خوابتان دراز کشیده است، بگیرید. این یک درمان طبیعی عالی برای درمان بی خوابی است.
14: شوره سر را از بین می برد

پیاز شفا دهنده عالی شوره سر است. باکتری هایی که باعث رشد شوره سر می شوند را از بین می برد. موی پیاز راه حل عالی برای شوره سر و ریزش مو است

    2 قاشق غذاخوری شنبلیله را بردارید و آن را یک شب خیس کنید و صبح روز بعد آنها را آسیاب کنید.
    2 قاشق غذاخوری آب پیاز را بردارید و خوب مخلوط کنید.
    این بسته مو را به مدت 1 ساعت روی موهای خود قرار دهید.
    موهای خود را با آب گرم بشویید.
    بعد از شستشو مقداری روغن برای رطوبت بریزید
    روز بعد موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید.

15: بهبود هضم

پیاز حاوی فیبر است که به عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک می کند. فیبر محلول در پیاز به نام oligofructos باعث رشد باکتری های خوب در روده شده و روده شما را سالم می کند. بهتر است پیاز را به صورت خام مصرف کنید تا از فواید بیشتری بهره مند شوید، زیرا پختن آن جزء مهم پیاز را از بین می برد.
16: درمان طاسی

گوگرد موجود در پیاز به تقویت تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن سلول های پوستی سالم و رشد مو را ایجاد می کند. همچنین اعتقاد بر این است که پیاز ممکن است گردش خون را تقویت کند. استفاده از آب پیاز به مو و پوست سر می تواند خون رسانی به فولیکول های مو را افزایش دهد که به نوبه خود رشد مو را بهبود می بخشد. نصف پیاز را به مدت 10 دقیقه در سر خود بمالید تا موهای سرتان رشد کند.
17: درمان آکنه

ویژگی‌های ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی پیاز می‌تواند بر روی منافذ و پوست شما شگفت‌انگیز باشد. این یک ضد عفونی کننده موثر است که از منافذ و پوست شما در برابر میکروارگانیسم های ایجاد کننده جوش و عفونت های مختلف پوست محافظت می کند. پیاز را می توان در درمان جوش و آکنه استفاده کرد.

    1 قاشق غذاخوری آب پیاز بخورید
    1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنید
    این ماده را به درستی مخلوط کنید
    این محلول را به مدت 20 دقیقه روی صورت تمیز خود قرار دهید.
    صورت خود را با آب سرد بشویید
    مصرف روزانه چند برش پیاز نیز راه حل عالی برای آکنه است.

مالیدن پیاز بر روی صورت، راه حلی برای بیماری های پوستی مختلف نیز به شما می دهد.
18: درمان خال

اسید و مواد شیمیایی موجود در پیاز به خلاص شدن از شر خال کمک می کند. درمان خال بیشترین کاربرد را در دهان داشت. آب پیاز را به مدت 30 دقیقه روی خال ها بمالید و شاهد تغییر در خال ها خواهید بود
19: درمان گزش

خواص ضد التهابی پیاز به کاهش سوزش، خارش و تورم ناشی از نیش حشرات و حشرات کمک می کند. آب پیاز را در رشته بمالید و گاز بزنید.
20: مبارزه با اثر پیری

ویتامین های آنتی اکسیدانی A، C و E موجود در پیاز با آسیب های ناشی از اشعه های مضر UV مبارزه می کند و همچنین از آسیب رادیکال های آزاد که مسئول پیری زودرس پوست شما هستند جلوگیری می کند. پیاز یکی از غنی ترین منابع کورستین است که قوی ترین آنتی اکسیدانی است که پوست شما را بدون چین و چروک می کند. ویتامین ها و گوگرد نیز از پوست شما محافظت می کند و آن را نرم و لطیف نگه می دارد. ویژگی های ضد پیری پیاز را می توان به وجود مواد شیمیایی گیاهی غنی از گوگرد نسبت داد.
21: سفیدی مو را متوقف کنید

1 لیتر آب و 4 پیاز کوچک را بردارید. پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید. پیاز را روی آب بگذارید و بجوشانید. این مخلوط را پس از خنک شدن فیلتر کنید و این محلول را روی موهای خود اسپری کنید. این محلول را به مدت 2 ساعت بمالید و موهای خود را با شامپوی معمولی خود شستشو دهید. در عرض 2 ماه تفاوت را در موهای خود خواهید دید.
23: اختلال گوش را درمان می کند

ورقه های پیاز سایز معمولی را روی پارچه بگذارید و سفت کنید. این پارچه را به مدت یک ساعت در گوش خود قرار دهید. از شر اختلال گوش خلاص خواهید شد.
24: باعث سلامت مغز می شود

گوگرد موجود در پیاز سرعت از دست دادن حافظه را کاهش می دهد و آنتی اکسیدان های موجود در پیاز سموم مضر مغز را از بین می برد و آنها را دفع می کند.
25: تقویت کننده انرژی

فیبر موجود در پیاز هضم را حفظ کرده و سطح انرژی را ثابت نگه می دارد. انسولین موجود در سبزیجات نیز سطح استقامت شما را حفظ می کند.
26: درمان لکه های تیره و رنگدانه های پوست

انواع فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان های موجود در پیاز پوست شما را تغذیه می کند و در عین حال ناخالصی های پوست را از بین می برد. از این رو منبع درمان لکه های تیره و رنگدانه های پوست است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین