کد خبر: ۳۱۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه نام ساختمان‌های ناایمن بزودی اعلام می‌شود‌،‌ گفت: فرماندهی آواربرداری متروپل با آتش‌نشانی تهران است.
ناطقان: قدرت الله محمدی، سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره اقدامات انجام شده پیرامون حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهارداشت: مردم آبادان و جوانان این شهر از همان ساعات اولیه به یاری شتافتند این جوانان به صورت خودجوش موکب‌های صلواتی ایجاد کردند و در کنار دو هزار نفر نیروی امداد رسانی و پشتیبانی، وارد شدند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در ۱۱ طبقه و یک طبقه منفی در کاربری تجاری، مسکونی و پارکینگ ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ۱۶ واحد تجاری در طبقه همکف و دفتر صاحب ملک و چند ملک اداری عملیاتی شده بود و خوشبختانه هنوز به بهره برداری نرسیده بود و اگر افتتاح می شد فاجعه انسانی بزرگی رخ می داد.

وی ادامه داد: مشکل بزرگ برای امدادرسانی این بود که بخشی از سازه باقی مانده و کامل تخریب نشده که سرعت در آواربرداری را دچار مشکل کرده است. به واسطه چند دوربین در ساختمان های اطراف، تمام حرکات در سازه ها رصد می شود.

محمدی با بیان اینکه اگر در حین عملیات ریزش انجام شود تلفات بیشتری از حادثه اصلی داشت، خاطرنشان کرد:  روز اول هفت نفر زنده از زیر آوار خارج شدند. عملیات از روز پنجم با جدیت و سرعت بیشتری انجام می شود و اگر اتفاق خاصی نیفتد جستجوی مفقودین به پایان می رسد و فاز بعدی آن تخریب کلی ساختمان و جمع آوری آوار است.

وی با بیان اینکه شش استان همکاری لازم را داشتند، اظهار کرد: فرماندهی این عملیات توسط آتش نشانی تهران صورت گرفت و خوشبختانه همکاری خوبی انجام شد و اقدامات به خوبی مدیریت شده است.

محمدی با بیان اینکه ۱۱ طبقه آوار در مساحت دو هزار متر مربع ترکیبی از بتن، اسکلت و میلگرد روی هم انباشته است، تصریح کرد: بعید است چنین آواربرداری در کشور تا به حال انجام شده باشد. از چهار جبهه اقدامات انجام شده و با رضایت مالکین چهار ملک تخریب شد و عملیات در حال انجام است تا چند روز آینده کار به اتمام برسد.

وی افزود: سودگران و تاجران مرگ عنوانی است که باید برای سازندگان ساختمان های پرخطر باید به کار گرفت. حتما لیستی از ساختمان‌های پرخطر منتشر می‌شود و هیچ ترسی در این زمینه نداریم. با جان مردم معامله نمی کنیم. دشمنان بهره برداری هایی را انجام دادند و فیلم تهیه می کردند تا در این حادثه سیاه نمایی کنند.

محمدی با تأکید بر اینکه در این خصوص پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: هنر این است که اجازه ندهیم چنین اتفاقی بیفتد و پیشگیری کنیم. روزانه تعداد زیادی از مردم به چنین ساختمان هایی مراجعه کنند و باید اقدامات لازم انجام شود.

همچنین مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز تأکید کرد: در این زمینه دیگر دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه نیز باید وارد عمل شوند و همه باید کنار هم باشند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین