کد خبر: ۳۱۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
سفیر انگلیس در لیبی با ذکر این مسئله که فعالیت های سفارت کشورش در طرابلس زندگی لیبیایی ها را تحت تاثیر قرار داده است، از بازگشایی مجدد سفارت لندن در لیبی خبر داد.
ناطقان: به نقل از آناتولی، «کارولین هورندال» سفیر انگلیس در طرابلس اعلام کرد که سفارت این کشور در لیبی کار خود را پس از هشت سال وقفه از سر گرفته است.

هورندال در این رابطه با انتشار پیامی در توییتر، نوشت: این مسئله نشان دهنده تعهد انگلیس به کلیت لیبی است. مفتخرم که کار ما زندگی لیبیایی ‌ها را در سراسر کشور تحت تأثیر قرار داده است.

وی همچنین افزود که روابط کشورش و لیبی عمیق و تاریخی است.

انگلیس در سال ۲۰۱۴ در بحبوحه درگیری های مسلحانه و جنگ داخلی در لیبی، نمایندگی های دیپلماتیک خود را در این کشور تعطیل کرد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ داخلی است. ناآرامی ها در این کشور همچنان ادامه دارد و حتی با شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین شکلی جدید به خود گرفته است.

لیبی در حال حاضر و پس از انتصاب «فتحی پاشاغا» به عنوان نخست وزیر از سوی پارلمان، شاهد درگیری سیاسی است.

منابع لیبیایی اخیرا از وقوع درگیری‌هایی میان نیروهای حامی «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر سابق و دولت جدید در طرابلس خبر داده اند.

پیشتر نیز دفتر پاشاغا در بیانیه‌ای از رسیدن نیروهای حامی الدبیبه به طرابلس و آغاز درگیری‌های پراکنده در پایتخت این کشور خبر داده بود.

دولت پاشاغا در اوایل ماه مارس گذشته در برابر مجلس نمایندگان در طبرق سوگند یاد کرد و سپس توانست نفوذ خود را در شرق و جنوب کشور گسترش دهد.

عبدالحمید الدبیبه رئیس دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرده است که تنها گزینه دولتش، برگزاری انتخابات است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین