کد خبر: ۳۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
رئیس اورژانس تهران از آماده باش این سازمان در پی وزش باد شدید و احتمال توفان در پایتخت خبر داد.
ناطقان: یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران در پی وزش باد شدید در تهران گفت: اورژانس تهران برای آسیب‌های احتمالی ناشی از وقوع طوفان در پایتخت در آماده باش کامل است.

وی افزود: در هنگام توفان و بادهای شدید شهروندان حتی‌المقدور در خانه بمانند، از تردد غیرضروری پرهیز کنند، اجسام معلق مانند گلدان و اشیا رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری نمایند.

صالح طبری بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود که از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی پرهیز نموده و تردد کودکان و سالخوردگان در سطح شهر انجام نشود. برخی دیگر از توصیه‌های عمومی عبارت است از استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی و عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی.

رئیس اورژانس تهران گفت: افراد در صورتی که در خانه هستند ضمن حفظ خونسردی از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند، چراغ قوه یا شمع در دسترس داشته باشند، مقداری آب ذخیره نمایند و به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده ننمایند و همچنین تمامی درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند. دوری از پنجره‌های فلزی، وسایل هادی برق و انرژی، کشیدن دو شاخه وسایل برقی از پریز، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است که در خانه هستند.

وی گفت: در هنگام توفان مواردی مانند پرهیز از دویدن و فرار ضمن حفظ خونسردی، دوری از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق و عدم توقف در این مکان‌ها را در نظر بگیرید. در همین خصوص بهترین اقدام حضور در فضاهای سرپوشیده تا پایان توفان و استفاده از دستمال مرطوب برای تنفس راحت‌تر و جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی است.
فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید توفان از دیگر مواردی هست که به شهروندان توصیه می‌شود.

صالح طبری اظهار کرد: در عین حال به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه می‌شود تا هنگام رانندگی در توفان از درختان و تیرهای برق فاصله بگیرند و داخل خودرو بمانند، رادیو را روشن نگه داشته، سرعت خودروی خود را به خصوص در بزرگراه‌ها کاهش داده و با سرعت مطمئنه حرکت نمایند، در صورت شدید بودن توفان نیز خودرو را سمت راست خیابان و در جهت وزش باد متوقف نمایند. برای حفظ تعادل فشار هوای داخل خودرو نیز شیشه پنجره را پایین کشیده، چراغ‌های مه‌شکن را روشن نموده، فاصله طولی و جانبی مطمئن را از سایر خودروها حفظ نمایند و همچنین رانندگان مراقب عابران پیاده باشند.

رئیس اورژانس تهران در پایان گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل با حفظ خونسردی با ۱۱۵ تماس بگیرید و به توصیه‌های پرستار ۱۱۵ توجه کنید. همکاران ما در کنار شما خواهند بود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین