کد خبر: ۳۱۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور تمهیدات پلیس برای سفر حجاج را تشریح کرد.
ناطقان: سردار مهدی معصوم بیگی گفت: اعزام زائران حج تمتع از تاریخ بیست و دوم خرداد آغاز و هشتم مرداد پایان خواهد یافت.

او گفت: ۱۸ ایستگاه پروازی شامل فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یزد و زنجان پذیرای زائران خواهند بود.

به گفته این مقام ارشد انتظامی در راستای تکریم زائران، کارکنان مجرب و با مهارت‌تر در گیت‌های بازرسی فرودگاه به کارگیری خواهند شد.

سردار معصوم بیگی گفت: چنانچه از زائری مواد مخدر و روانگردان به هر میزان کشف شود، ضمن جلوگیری از ادامه سفر وی، به استناد ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر در مرحله اول ۱ الی ۵ سال و در مرحله دوم ۵ الی ۱۵ سال ممنوع الخروج از کشور خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور گفت: پلیس کشور میزبان در صورت کشف مواد مخدر و روانگردان از زائران بدون اغماض رفتاری بسیار سختگیرانه داشته و مجازات‌های سنگین برای فرد خاطی در نظر می‌گیرند.

سردار معصوم بیگی گفت: زائران از حمل برخی دارو‌های گیاهی که از نظر ظاهری شباهت زیادی با مواد مخدر دارند مانند شیرین بیان باتوجه به اینکه برای پلیس عربستان ناشناخته است، خودداری کنند.

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری کشور حمل و استفاده از انواع دارو‌های آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع عنوان کرد.

در صورت کشف این قبیل دارو‌ها در کشور عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد لذا شایسته است افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند، مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

سردار معصوم بیگی حمل اقلامی از قبیل ترشیجات، مایعات اسیدی مثل آبلیمو و آبغوره، کارد، چاقو و وسایل برنده انواع قوطی‌های حاوی مواد اشتعال‌زا از قبیل گاز و فندک را در مسافرت‌های هوایی و برابر قوانین بین‌المللی ممنوع دانست و تاکید کرد از قراردادن اقلام و وسایل فوق در داخل وسایل همراه و یا حمل آن خودداری کنند.

از سپردن بار، وسایل همراه و مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس خودداری و در تمامی مراحل سفر از گذرنامه و مدارک شناسایی خود به دقت مراقبت کنید.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: بهتر است مسافران و زائران عزیز اشیاء قیمتی و با ارزش را همراه خود حمل کرده و از قراردادن آن‌ها داخل چمدان خودداری کنند. همچنین در محل‌های پرازدحام مثل درب‌های ورود و خروج، احتمال سرقت از وسایل همراه بسیار متصور است لذا در این مناطق هوشمندانه رفتار شود.
برچسب ها: توصیه ، پلیس ، حجاج
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین