کد خبر: ۳۱۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که میانجیگر آمریکایی روز یکشنبه یا دوشنبه آتی به لبنان سفر می‌کند تا پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان اراضی اشغالی و لبنان را مورد بررسی قرار دهد.
ناطقان: به نقل از القدس العربی، بعد از آنکه سران سه قوه لبنان توافق کردند از آموس هوکشتاین، میانجیگر آمریکایی برای حل نزاع با اسرائیل درخصوص ترسیم مرزهای دریایی در پی توقف مذاکرات مربوطه دعوت کنند، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که هوکشتاین روز یکشنبه یا دوشنبه آتی برای بررسی پرونده ترسیم مرزها به لبنان می‌آید.

در همین حال، نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان اعلام کرد که نتایج تماس‌های دیپلماتیک جاری درخصوص ترسیم مرزهای دریایی را دنبال می‌کند.

میقاتی عنوان داشت: دولت لبنان جزئیات این پرونده حاکمیتی را به صورت ویژه دنبال می‌کند. این پرونده به صورت دیپلماتیک در حال رسیدگی است تا نتایج مثبتی به بار آورد.

وی تاکید کرد که باید این پرونده از رقابت‌ها و اختلافات داخلی و محاسبات سیاسی دور شود، چراکه پرونده‌ای است که مربوط به همه لبنانی‌هاست و حقوق لبنان در آب‌هایش، ثروت‌های طبیعی و ثبات آن را حفظ می‌کند.

روز گذشته دفتر نجیب میقاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: میشل عون، رئیس جمهور لبنان و نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور توافق کردند از آموس هوکشتاین برای سفر به بیروت و گفتگو درباره تکمیل مذاکرات تعیین مرزهای دریایی جنوب لبنان و همکاری برای پایان دادن به این مذاکرات در اسرع وقت و جلوگیری از بروز هر گونه تنشی که هرگز در راستای برقراری ثبات در منطقه نخواهد بود، دعوت کنند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین