کد خبر: ۳۱۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
ماه جاری میلادی سراسر کاخ سفید درگیر موجی از استعفاها شده و شواهد هر چه بیشتری مطرح می شود مبنی بر اینکه کاخ سفید درگیر موج "استعفای بزرگ"‌ شده در حالی که کارفرمایان این نهاد در تلاش برای پر کردن پست های خالی هستند و کارمندانش نیز با نرخ بی سابقه ای به سراغ مشاغل جدید می روند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با نزدیک شدن عمر ریاست جمهوری جو بایدن به ۱۸ ماه دولت او در حال تجربه یک دوره غیرمعمول جابجایی کارکنان است. مشکلاتی نظیر ساعات کار طولانی، روحیه پایین و دستمزد نسبتاً پایین هم، رده‌های کارکنان ارشد و هم دستیاران دون پایه تری که کارکرد کاخ سفید را حفظ می‌کنند، تحت تاثیر قرار داده است.

جابجایی کارکنان در این مرحله از ریاست‌جمهوری در آمریکا غیرعادی نیست، اما به نظر میرسد شدت آن در مقطع فعلی بیشتر است. دو سوم از کارمندان نهاد مطبوعاتی کاخ سفید، تعداد زیادی از کارمندان تیم واکنش به همه‌گیری کووید-۱۹، دو نفر از مشاوران معاون رئیس جمهور، حتی عمده کارکنانی که حساب توییتر کاخ سفید را مدیریت می کنند، همه در عرض چند هفته اخیر سمت هایشان را ترک کرده اند.

برخی از این استعفاها بر اساس طراحی رخ داده اند. به گفته مقامات فعلی و سابق، طبق معمول، به کارمندان کاخ سفید گفته شد که یا تا ماه ژوئیه استعفا دهند یا تا پس از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر منتظر بمانند.

با این حال، تغییرات، به‌ویژه در رده‌های ارشد، در مقایسه با سال اولِ پرتلاطم ریاست جمهوری دونالد ترامپ، که کارکنان را با سرعتی بی‌سابقه استخدام و اخراج میکرد، کمرنگ است. همچنین، کارکنان کاخ سفید تحت رهبری بایدن در روزهای اولیه مشغول شدن به کار خود نسبت به بسیاری از پیشینیانشان وضعیت باثبات‌تری داشتند و همین موضوع استعفاهای اخیر و آتی را بیشتر چشمگیر کرده است.

تا پایان ماه جاری میلادی که کاخ سفید ملزم به ارائه گزارش سالانه حقوق خود به کنگره است، ابعاد کامل استعفاها در دولت بایدن مشخص نمی شود.

دستیاران بایدن اصرار دارند که این استعفاها ربطی به افول محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا نداشته بلکه در عوض منعکس‌کننده یک گذار طبیعی در میان کارکنان است - که برخی از آنها ساعاتی طولانی در مبارزات انتخاباتی زحمت کشیدند – در راستای تقویت کیفیت زندگی خود هستند. این دستیاران تاکید کردند که جایگزینها برای اکثر کارکنان در حال استعفا تضمین شده و هیچ سمت مهمی خالی نمی‌ماند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین