کد خبر: ۳۱۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۲
استاد چشم پزشکی با بیان اینکه تجویز لنز بدون نظر چشم پزشک مجاز نیست،گفت:‌ لنزها باعث خراش قرنیه می‌شوند و عفونت‌های قرنیه شده را به دنبال دارد و گاهی آنقدر عفونت‌ها پیشرفته هستند که مجبوریم پیوند قرنیه انجام دهیم.
ناطقان: محمود جباروند، استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا استفاده از لنزهای آرایشی توسط خانمها از نظر پزشکی مجاز است و آسیبی به چشم وارد نمی‌کند؟»، بیان داشت: لنزهای آرایشی را  که خانمها  استفاده می‌کنند باعث آسیب به چشم می‌شود.

وی ادامه داد:بارها گفتیم فردی که قصد استفاده از لنز چشم را دارد حتما باید معاینه چشم پزشکی انجام دهد و سلامت و صحت لبه‌های پلک و لایه اشکی، جزء مهمترین فاکتورهایی است که اگر وجود داشته باشد فرد می‌تواند از لنز تماسی استفاده کند؛ چه لنز تماسی طبی و چه لنز تماسی رنگی.

این استاد چشم پزشکی یادآور شد:متاسفانه افراد استفاده کننده از این لنزها موارد لازم را رعایت نمی‌کنند و از این لنزها استفاده می‌کنند؛ بعضی وارد کنندگان نیز مجوز و تایید واردات ما را ندارند.

جباروند تصریح کرد: این لنزها باعث خراش قرنیه می‌شوند؛ در نتیجه روی خراش قرنیه میکروبها سریعتر فعال می‌شوند و باعث عفونت‌های قرنیه شده و گاهی آنقدر عفونت‌ها پیشرفته هستند که مجبوریم پیوند قرنیه انجام دهیم.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه تجویز لنز بدون نظر چشم پزشک مجاز نیست و مردم حتما این موضوع را رعایت کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین