کد خبر: ۳۱۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
با توجه به تفکیک حبس و دیه آزاد ساختن وثیقه شرایطی دارد.
ناطقان: پرسش مخاطب وکیل آنلاین درباره ی آزاد شدن وثیقه به صورت زیر است:

سلام،آیا امکان ازادی به قید وثیقه برای کسی که گواهینامه و بیمه ندارد و در حین رانندگی که منجر به کما رفتن فردی شده باشد وجود دارد یا صرفا آزادی باید با رضایت ولی دم باشد؟

پاسخ کارشناسان:

سلام،اگر مرگ مغزی حتمی شده باشد،درحکم موت است اما سوال شما مبهم مطرح گردیده و باید نسبت به پرداخت دیه و حبس تفکیک قائل شویم. در خصوص دیه باتوجه به ماده ۱۰۳ قانون مجازات اسلامی دیات قابل گذشت هستند و در صورت گذشت شاکی می توان وثیقه را آزاد کرد و در صورت عدم گذشت شاکی پس از پرداخت دیه می توان وثیقه را باز پس گرفت. اما در خصوص حبس اگر شاکی گذشت کند صرفا با پرداخت دیه می توان وثیقه را آزاد کرد و در صورت عدم گذشت شاکی  با حضور نزد مقامات قضاییبرای گذراندن حبس می توانید وثیقه را آزاد نماید،زیرا فلسفه ی قرار وثیقه تضمین حضور به موقع و دسترسی آسان متهم است و در صورت حضور وی برای گذراندن حبس دلیلی برای ادامه ی قرار وثیقه باقی نمی ماند
برچسب ها: شرایط ، آزاد شدن ، وثیقه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین