کد خبر: ۳۱۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
مادر اهل ارومیه در نخستین زایمان خود، در بیمارستان حضرت امام رضا (ع) این شهر چهار قلو به دنیا آورد تا ششمین مورد از چهارقلوزایی در استان آذربایجان غربی به ثبت برسد.
ناطقان: طبق گفته پزشکان وضعیت حال عمومی مادر و نوزادان چهارقلو که سه‌شنبه شب به دنیا آمدند، مناسب بوده و مشکلی در خصوص سلامتی آنان وجود ندارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در عیادت از مادر و این نوزادان با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت در استان گفت: در این قالب، امتیازات تشویقی برای همه خانواده‌هایی که فرزندان سوم یا بیشتر خود را به دنیا می‌آورند، اعمال می‌شود که این خانواده نیز در این خصوص کمک‌های لازم را دریافت می‌کنند.


نیّر الهامی افزود: اعطای زمین به خانواده برای فرزند سوم و بالاتر به مساحت ۲۰۰ متر مربع با تسهیلات ۱۰ ساله و با ۲ سال تنفس در پرداخت اقساط از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای کمک به معیشت این خانواده، وام ها و موارد تشویقی متعدد در نظر گرفته شده که به خانواده این چهارقلوها نیز اعطا می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی هم در عیادت از این نوزادان اظهار کرد: کمک هزینه مستمری ماهیانه تا سن دبستان به این نوزادان پرداخت خواهد شد.

رشید حسن زاده ادامه داد: همچنین کمک‌های موردی همچون تامین شیر خشک و کمک در رفع نیازهای این خانواده در دستور کار این نهاد قرار دارد.

با توجه به اینکه مادر این نوزادان فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای بود لذا مسوولان بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه، هزینه‌ای بابت زایمان چهار قلوها دریافت نکردند و کلیه خدمات بیمارستانی (زایمان) رایگان شد.

اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم مسوولیت تامین برخی کالاهای ضروری این نوزادان را بر عهده گرفت.

این ششمین چهارقلوزایی در آذربایجان غربی است که خانواده‌های آنان در انتظار حمایت مسوولان هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین