کد خبر: ۳۱۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح قانون بانک مرکزی بعد از ۵۰ سال کلید خورده و کلیات آن تصویب شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه دیگر بتوانیم این قانون را در کشور تصویب کنیم.
ناطقان: صبح امروز هفتاد و چهارمین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: بر اساس پایش صورت گرفته از محیط کسب و کار در استان کرمان می‌دانیم بانک، بیمه و مالیات بیشترین دغدغه ماست، بنابراین بر این موضوعات تمرکز می‌کنیم.

فرار ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه از کرمان

سید مهدی طبیب‌زاده ادامه داد: در حوزه تامین اجتماعی مسائل حاد و پیچیده‌ای وجود دارد و درخواست داریم از رئیس تامین کشور برای حضور در استان کرمان دعوت و مسائل مطرح شود، زیرا مسائل کلیدی در این حوزه داریم که باید رفع شود.

وی از انجام زیربنایی‌ترین کارهای مطالعاتی در حوزه مسائل بانکی در اتاق بازرگانی استان کرمان و انتشار کتاب و دستورالعمل در این زمینه خبر داد و ابراز داشت: برای برخی اصلاحات به قوه قضاییه مراجعه کرده‌ایم و در دیوان عدالت هم رای گرفته‌ایم و امیدواریم این اقدامات در کشور راهگشا باشد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه می‌توانیم، اقدامات خوبی را برای بهبود فضای کسب و کار در استان کرمان انجام دهیم، متذکر شد: در سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان فرار سرمایه در استان کرمان داشته‌ایم که نتیجه مستقیم نامناسب بودن فضای کسب و کار است.

اصلاح قانون بانک مرکزی تا ۲ ماه دیگر

در همین حال رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح قانون بانک مرکزی بعد از ۵۰ سال کلید خورده و کلیات آن تصویب شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه دیگر بتوانیم این قانون را در کشور تصویب کنیم و این در شرایطی‌ست که قانون بانک مرکزی متناسب با روز شده و بسیاری از مشکلات آن نیز برطرف شده است.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: آماده‌ایم نشست مشترک اعضای شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با مسؤولان کشوری از جمله رئیس بانک مرکزی را در کمیسیون اقتصادی مجلس داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: دادگاه تخصصی دعاوی تجاری برای نخستین بار در کشور در استان کرمان تشکیل شود.

اکثر واحدهای تولیدی کرمان تعطیل هستند

 نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان قفل شده است و اکثر واحدهای تولیدی استان تعطیل هستند.

شهباز حسن‌پور ادامه داد: باید از ظرفیت قانونی مسوؤلان استان استفاده کنیم و پرونده‌ها در دستگاه قضایی در کوتاه‌ترین مدت تعیین‌تکلیف شود.

وی تصریح کرد: همه بانک‌ها دنبال ۱۰ شرکت برند استان کرمان هستند در حالی که ۹۰ درصد اشتغال در شرکت‌های کوچک و کارگاه‌های زودبازده است.

در عین حال سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: تا زمانی که بانک مرکزی زیر نظر دولت است، یکسری مشکلاتی را داریم و باید کارگروه ویژه‌ای با محوریت اتاق بازرگانی برای رفع مشکل فعالان اقتصادی تشکیل شود.

استاندار کرمان نیز در سخنانی بر تسریع در روند پیگیری پرونده‌های فعالان اقتصادی در دستگاه قضایی در راستای رونق تولید و فضای کسب و کار تاکید کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین