کد خبر: ۳۱۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
دولت هلند در پی تصمیم روسیه مبنی بر کاهش صادرات گاز به اروپا، اعلام کرد نمی‌تواند به پمپاژ گاز کافی در تاسیسات ذخیره‌سازی خود ادامه دهد و نیاز به اتخاذ اقدامات فوری دارد.
ناطقان: دولت هلند در پی تصمیم روسیه مبنی بر کاهش و حتی قطع صادرات گاز به اروپا، اعلام کرد نمی تواند به پمپاژ گاز کافی در تاسیسات ذخیره‌سازی خود ادامه دهد و نیاز به اتخاذ اقدامات فوری دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «راب یتن» وزیر آب‌وهوا و انرژی هلند،گفت که کشورش مانند کل اروپا قادر نخواهد بود تا زمستان بدون در پیش گرفتن اقدامات اضطراری به  پمپاژ کافی گاز به انبارها ادامه دهد.

وی افزود: ما شاهد هستیم که عرضه گاز از روسیه به اروپا به سرعت در حال کاهش است. لذا بدون اقدامات فوری، تضمینی وجود ندارد که بتوانیم ذخیره‌سازی گاز را به اندازه کافی انجام دهیم و برای زمستان آماده شویم.

از این رو دولت هلند تصمیم گرفته‌ است تغییراتی در سیاست خود ایجاد کند؛ از جمله یک طرح ضد بحران که بر اساس آن هلند با هدف کاهش خطر کمبود گاز، محدودیت‌های عملکرد نیروگاه‌های زغال‌سنگ را برای دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ لغو کرده‌است. در پی تصمیم روز گذشته دولت هلند، کابینه وزرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروگاه‌های زغال‌سنگ این کشور دوباره مجاز به فعالیت با تمام ظرفیت هستند.

در این بیانیه همچنین آمده‌ است که شرکت‌های گاز باید اطلاعات مربوط به عرضه را به صورت روزانه به دولت ارائه دهند. دولت هلند از شرکت‌ها و خانوارها هم خواسته‌است در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

وزیر آب و هوا و انرژی هلند همچنین با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده، تاکید کرد که از این بعد هر متر مکعب گاز شمارش می‌شود و  بنابراین دولت از شرکت‌ها و خانوارها می‌خواهد حتی در تابستان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

دولت هلند در عین حال خاطرنشان کرده‌است که در حال حاضر کمبود گاز در کشور وجود ندارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین