کد خبر: ۳۱۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
حوالی ساعت یک بامداد روز چهارشنبه (اول تیرماه) زلزله‌ای به شدت ۵.۹ درجه ریشتر، بخش‌های از ولایت‌های خوست و پکتیکا در جنوب شرق افغانستان را لرزاند؛ زلزله‌ای که انسان‌های زیادی را به کام مرگ فرستاد و خانه‌های زیادی را ویران کرد.
ناطقان: این زلزله ویرانگر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است و شدت آن به حدی بوده است که علاوه بر ولایات پکتیکا و خوست، در ولایات ننگرهار و کابل و کشورهای پاکستان و هند نیز احساس شده است.

آمارها نشان می‌دهد که این زلزله یک فاجعه بزرگ طبیعی در افغانستان خلق کرده است که شاید در تاریخ این کشور بی‌پیشینه بوده است.



آمار قربانیان

مسئولان حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده‌اند که این زلزله در ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرهار، جان بیش از یک هزار نفر را گرفته و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر دیگر زخمی‌ شده‌اند.

اما شماری از مقامات محلی طالبان گفته‌اند که تلفات این زلزله تنها در دو شهرستان برمل و گیان ولایت پکتیکا، بیش از دو هزار و ۵۰۰ کشته و زخمی بوده است.

بر اثر شدت این زلزله، خانه‌های زیادی به صورت کامل تخریب شده است و هنوز تلاش‌ها برای بیرون کردن اجساد قربانیان از زیر آوار ادامه دارد و به همین دلیل احتمال افزایش آمار تلفات وجود دارد.





از زمان وقوع این حادثه، آمار تلفات آن هر لحظه در حال افزایش بوده است. خالد زردان، سخنگوی فرماندهی پولیس طالبان در کابل که به ولسوالی برمل ولایت پکتیکا سفر کرده، در صحفه تویترش نوشته که: ” تلفات زلزله در پکتیکا بیش از حد تصور است و در عرض چند ساعت صدها زخمی را وزارت دفاع طالبان منتقل کرده است.”

افزایش لحظه به لحظه آمار تلفات این حادثه مرگبار، دور از تصور بود و بسیاری‌ از شهروندان افغانستان می‌گویند نبود امکانات برای بیرون کشیدن سریع قربانیان از زیر آوار، باعث افزایش تلفات شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین