کد خبر: ۳۱۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
پوشیدن لباس سیاه فقط به سالن‌های دادگاه محدود نبود و قضات در بسیاری از مراسم و جشن‌ها لباس سیاه می‌پوشیدند، به ویژه در بازدید رسمی از دربار سلطنتی.
ناطقان: اگر دقت کرده باشید، در همه جای دنیا قضات از لباس سیاه رنگ استفاده می‎کنند. اگر برای شما هم جای سوال است که علت این موضوع چیست، در این مطلب با ما همراه شوید.

قضاوت و داوری یکی از سخت‌ترین کارها است که نیازمند دقت و ظرافت بالایی است. به همین دلیل از زمان‌های گذشته حساسیت و جایگاه قضات در بین مردم ویژه و خاص بوده است، اما شاید برای شما جالب باشد بدانید چرا لباس قضات در همه کشور ها سیاه است؟

از ۷۰۰ سال پیش و در عهد ادوارد دوم، لباس سیاه، پوشش مشترک قضات بود. پوشیدن لباس سیاه فقط به سالن‌های دادگاه محدود نبود و قضات در بسیاری از مراسم و جشن‌ها به ویژه در بازدید رسمی از دربار سلطنتی؛ لباس سیاه می‌پوشیدند.

لباس قضات در سه رنگ متفاوت وجود داشت:

قضات در فصل بهار رنگ بنفش، در فصل زمستان رنگ سبز و در مناسبت‌های ویژه، رنگ قرمز می‌پوشیدند.

لباس سیاه
چرا قضات لباس سیاه می‎پوشند؟

مورخان معتقدند:، روی آوردن قضات به لباس سیاه، در نیمه دوم قرن ۱۷ در انگلستان روی داد، اما علت دقیق آن مشخص نیست. ولی گمان می‎رود به دلیل فوت پادشاه ادوارد دوم و ملکه "ماری”، قضات این رنگ لباس را می‎پوشیدند. این در حالی‎است که برخی دیگر معتقدند، قضات دادگاه پس از درگذشت پرنس چارلز دوم، لباسی به رنگ سیاه پوشیدند.

وقتی قضات انگلستان در راس دادگاه های شهری و جنائی آمریکا قرار گرفتند، این رسم به آمریکا وارد شد و پس از اینکه انقلاب آمریکا موفق به سرنگونی استعمار انگلستان و تاسیس دولت آمریکا شد، قضات لباس سیاه می‎پوشیدند و کلاه گیس سفید بر سر می‎گذاشتند.

به‎رغم اینکه بیشتر مورخان معتقدند:

این فقط یک تقلید است و نه بیشتر، اما برخی دیگر می گویند، پوشیدن لباس سیاه، بر هیبت و شکوه قاضی می افزاید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین