کد خبر: ۳۱۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به یائیر لاپید آغاز دوره مسؤولیتش در پست نخست وزیری را تبریک گفت و خواستار یک جلسه توجیهی امنیتی توسط وزیر نظامی شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با یائیر لاپید، نخست وزیر دوره انتقالی این رژیم، به او به مناسبت آغاز دوره مسؤولیتش در پست نخست وزیری تبریک گفت.

نتانیاهو به لاپید گفت: برای شما و همه آرزو می‌کنم که چهار ماه آتی، یک دوره صلح و امنیت باشد.

به صورت رسمی دوره دولت انتقالی باید چند ماه باشد و انتخابات سراسری پس از چهار ماه برگزار شود.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر لاپید، او در این گفتگوی تلفنی از نتانیاهو خواست طبق روال، برای بررسی وضعیت امنیتی در دفتر وزیر نظامی حضور یابد.

طبق بیانیه دفتر نتانیاهو، او پیشنهاد داد گزارش امنیتی توسط منشی نظامی نخست وزیر ارائه شود تا به این ترتیب ارائه گزارش امنیتی به ابزاری سیاسی در دوره انتخابات تبدیل نشود.

روال عادی در اسرائیل این است که رئیس اپوزیسیون گزارشی امنیتی را از نخست وزیر دریافت کند اما نتانیاهو از زمان آغاز دوره نخست وزیری نفتالی بنت از این کار خودداری کرده و این گزارش را از منشی نظامی نخست وزیر دریافت کرد.

لاپید پیشتر نشستی با رونین بار، رئیس شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) داشت و در آن دیدار یک گزارش امنیتی-اطلاعاتی گسترده دریافت کرد.

همچنین لاپید با یارون بلوم، هماهنگ‌کننده امور اسرا و مفقودان اسرائیلی دیداری داشت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین