کد خبر: ۳۱۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲
قانون در مقابل مرد خائن ، از نظر قانون زن و مردی که با هم پیمان بستند و ازدواج کردند نباید به همدیگر خیانت کنند اما امروز به دلایل مختلفی مثل بی خطر شمردن خیانت ، کمبود توجه از طرف مقابل ، نبود عشق و علاقه ، هوسرانی و … باعث زیر پا گذاشتن تعهد و خیانت کردن زن و مرد به یکدیگر می شود .
ناطقان: خیانت کردن آثار حقوقی را به دنبال خواهد داشت که این آثار برای زن و مرد متفاوت است و زمانی که یکی از زوجین متوجه خیانت همسر خود شود و از وی شکایت کند طبق قانون با آن فرد برخورد خواهد شد .

قانون در مقابل مرد خائن ،قانونا هیچ شخصی چه مرد و چه زن حق خیانت به طرف مقابل را ندارد و درصورت اثبات خیانت مجازات فرد میتواند از شلاق تا حتی اعدام و تبعید متفاوت باشد البته اثبات زنا (رابطه جنسی نامشروع) به راحتی امکان پذیر نیست و به دلایلی مثل شهادت چهار شاهد احتیاج دارد اما صرف رابطه نامشروع مثل بغل کردن، بوسیدن و … هم جرم رابطه نامشروع خارج از زنا بوده و تا نود و نه ضربه شلاق مجازات دارد

مثلا قانون در مقابل مرد خائن که با فردی غیر همسرش  روابط دوستی نامتعارف برقرار میکند و در این بین مدارکی مثل چت های مثبت هجده ، عکس ، پرینت مکالمات و … وجود دارد اگر همسرش شکایت کند و رابطه ثابت شود مجازات میشود .البته اغلب آقایان در این جور مواقع برای فرار اگر طرف مقابل مجرد باشد ( متاسفانه روابط افراد متاهل هم با یکدیگر زیاد شده) عنوان میکنند که وی همسر موقت یا همان صیغه ای می باشد و رابطه نامشروعی وجود ندارد البته قبول این مسئله تا حد زیادی بستگی به علم قاضی و دفاعیات طرف مقابل دارد .

بر فرض مثال که قاضی صیغه یا ازدواج بین آنها را قبول کند همسر اول به همین استناد میتواند تقاضای طلاق کند.

خیانت و روابط نامشروع از جانب هیچکدوم از زوجین پذیرفته نیست و چه خوب میشد اگر روزی همه ما فراتر از قانون ،تعهد به امور اخلاقی را وظیفه خودمون می دانستیم.

باید بدانیم این امر که ما بخواهیم همه مشکلات خودمون را در لابه لای مواد قانونی جستجو کنیم و با تکیه بر قانون و دادگاه حل کنیم امری محال و اشتباه هست .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین