کد خبر: ۳۱۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
دولت مالی، سفیر اسپانیا را به دلیل اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آن درباره امور داخلی این کشور، احضار کرد.
ناطقان: به نقل از روسیا الیوم، عبدالله دیوپ، وزیر خارجه مالی، در مصاحبه ای گفت: امروز سفیر اسپانیا را به وزارت امور خارجه احضار کردیم تا اعتراض شدید خود را به اظهارات به وی اعلام کنیم.

وزیر خارجه مالی گفت: اظهارات غیرقابل قبول وزیر خارجه اسپانیا، غیر دوستانه و خطرناک است زیرا تشویق به تجاوز علیه یک کشور مستقل است.

وی افزود: ما برای دولت اسپانیا در مورد این موضع توضیح و شفاف سازی خواسته ایم. امیدواریم که (توضیحات و شفاف سازی ها) را دریافت کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی مالی ادامه داد: وزیر خارجه اسپانیا باید به خاطر داشته باشد که ناامنی کنونی و گسترش تروریسم در منطقه ساحل آفریقا به اقدامات مداخله جویانه ناتو در لیبی مرتبط است که ما همچنان تاوان عواقب آن را می پردازیم.

گفتنی است، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا در حاشیه اجلاس سران (ناتو) در مادرید با اشاره به احتمال مداخله ناتو در مالی گفته بود: بعید نیست که چنین اتفاقی رخ دهد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین