کد خبر: ۳۱۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
پس از اقدام لندن در برگزاری مذاکرات رو در روی تجاری با یک مقام ارشد تجاری تایوان، پکن هشدار داد که این جزیره خودگردان "بخش جدایی‌ناپذیر چین" به شمار می‌رود.
ناطقان: به نقل وب‌سایت پولیتیکو، مذاکره‌کننده تجاری اصلی تایوان در اواسط ژوئن با همتای انگلیسی خود برای مذاکره درباره تجارت دوجانبه و برای دریافت توصیه‌هایی در مورد تلاش تایپه برای پیوستن به بلوک تجاری ۱۱ عضوی موسوم به "توافق جامع و ترقی‌خواه برای شراکت ترانس پاسیفیک" (CPTPP) ملاقات کرد.

اما بعد از ملاقات جان دنگ، مذاکره‌کننده تجاری اصلی تایوان با مقام‌های انگلیسی، پکن به جهت‌گیری سیاسی لندن تاخت. سخنگوی دیپلماتیک چین گفت: تایوان بخش جدایی‌ناپذیر چین است و یک "کشور" که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده باشد، به حساب نمی‌آید. حزب کمونیست چین، اتحاد دوباره با تایوان را یک هدف سیاسی مهم تلقی می‌کند.

به گفته سخنگوی دفتر نمایندگی تایپه در انگلیس، جان دنگ در جریان سفر به لندن بین ۱۶ تا ۱۸ ژوئن با مقام‌های تجاری و اقتصادی دولت انگلیس ملاقات کرد. این سخنگو در گفت‌وگو با پولیتیکو تایید کرد که مذاکرات آنها موضوعاتی مثل روابط تجاری و توافق جامع و ترقی‌خواه برای شراکت ترانس پاسیفیک را پوشش داده است.

وزارت تجارت انگلیس هم ملاقات جان دنگ با مقام‌های تجاری و اقتصادی انگلیسی را تایید کرد اما جزئیاتی از ملاقات آنها بیان نشده است. تایپه و لندن در حال کار روی روابط تجاری خودشان هستند و تایوان همچنین به دنبال دریافت توصیه از انگلیس است چون می‌خواهد به پیمان سی‌پی‌تی‌پی‌پی بپیوندد. ‌
منبع: ایسنا
برچسب ها: پکن ، لندن ، هشدار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین