کد خبر: ۳۱۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۲
در اطراف تهران جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به عنوان تعطیلات آخر هفته خودتان استفاده کنید. آبشار هملون در مسیر میگون به شمشک قرار دارد.
ناطقان: تهران شهر بزرگ و دوست‌داشتنی ایران است که برای تفریح و سرگرمی گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار‌ می‌دهد. کارمندها و کسانی که زندگی پر مشغله دارند سفرهای طولانی‌مدت کمی سخت است و در برخی موارد غیرممکن‌ می‌شود. اگر بخواهیم سفر و بیرون زدن از شهر را از ذهن‌مان خارج کنیم در روحیه افراد بسیار تاثیرگذار است. در این مطلب از مجله دلتا درباره آبشار یخی هملون صحبت‌ می‌کنیم.
نام هملون برگرفته از چیست؟

زمانی که به این منطقه بروید غارها و سوراخ‌های زیادی در دامنه آن خواهید دید که به آن «همه جا لانه» یا «همه لانه» هم نیز گفته‌ می‌شود و همین سبب شده تا نام آن کم‌کم به هملون تبدیل شود.
هملون
بهترین زمان سفر به هملون

اگر در فصل تابستان خواستید به این آبشار بروید بهتر است که به دره هملون بروید و با پیاده‌روی در دره سرسبز و زیبای منطقه از طبیعت آن نهایت لذت را ببرید. اما برای دیدن قندیل‌‌های یخ‌ بسته آبشار یخی هملون، زمستان بهترین زمان ممکن‌ می‌تواند باشد.
سفر
جاذبه‌های نزدیک به آبشار یخی هملون
دره هملون

حدودا با یک ساعت و نیم پیاده‌روی در این منطقه به یک دره هملون‌ می‌رسید. این دره شیب تندی ندارد و اگر برفی نباشد، راه‌ رفتن در آن سخت نیست. حدودا یک ساعت که جلوتر بروید به باغ‌های آلبالوی با صفایی‌ می‌رسید که تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. این باغ‌‌ها در تابستان‌ها پر از درختان سیب، گیلاس و آلبالو هستند.
دره هملون
غار هملون

زمانی که به این منطقه برسید با دو غار کوچک و بزرگ مواجه‌ می‌شوید و با حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از اول دره به غار‌ می‌رسید. در ابتدا شما اول وارد غار هملون کوچک‌ می‌شوید و بعد از حدود ۵۰ متر به هملون بزرگ می‌رسید. طول این غار حدود ۱۰۰ متر است و برای سر زدن به این غار باید با اصول غارنوردی آشنا باشیم و تجهیزات لازم را همراه خودتان ببرید.
غارقلعه استوار

قلعه استوار در تنگه هملون در منطقه شمشک قرار دارد و عمرش به قرن ۴ تا ۵ هجری بر‌می‌گردد. در گذر زمان بخش‌های زیادی از قلعه خراب شده، ولی بقایای آن ‌را‌ می‌توان همچنان مشاهده کرد.
آبشار یخی هملون
رودخانه هملون

اگر برنامه سفری شما در فصل بهار و اول تابستان باشد رودخانه هملون پر از آب بوده و آب این رودخانه به رودخانه شمشک‌ می‌ریزد. می‌توانید کنار این رودخانه بنشینید و لحظات خوشی را در آن سپری کنید.
پیست اسکی شمشک

یکی دیگر از گزینه‌های عالی و خوبی که در این منطقه وجود دارد پیست اسکی شمشک است که از بهترین گزینه‌های گردشگری در این منطقه به شمار‌ می‌رود. اگر به دیدنی‌های تهران علاقه دارید، کوچه رنگی تهران را بخوانید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین