کد خبر: ۳۱۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
رسانه‌های انگلیس از استعفای بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور خبر دادند.
ناطقان: به گزارش رسانه های بریتانیا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تا ساعاتی دیگر از رهبری حزب حاکم محافظه‌کار استعفا خواهد داد.

جانسون تا زمان انتخابات ریاست حزب که در پاییز برگزار می‌شود به عنوان نخست‌وزیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

حزب حاکم انگلیس در ماه اکتبر رهبر جدید خود را انتخاب خواهد کرد. یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس نیز اعلام کرد که جانسون امروز در اینباره بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

انتظار می رود جانسون در طول روز تصمیم استعفای خود را اعلام کند.

گفتنی است در موج استعفاها در دولت حزب محافظه‌کار انگلستان طی دو روز گذشته، 39 مقام دولتی که 2 نفر از آنها وزیر بودند، از سمت‌ خود استعفا دادند.

روز گذشته ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلستان با انتشار بیانیه ای در توئیتر اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند «از نظر وجدانی» به وظیفه‌اش ادامه دهد.

وی در ادامه افزود که به دلیل عدم اعتماد به بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان از سمت خود استعفا می‌دهد.

جاوید ضمن اشاره به دیدار با جانسون برای ارائه استعفای خود، اظهار داشت: خدمت در این سمت برایم افتخار بزرگی بود، اما با کمال تاسف می‌گویم که دیگر نمی‌توانم با وجدان راحت ادامه دهم.

اندکی پس از اعلام استعفای جاوید، ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلستان نیز با انتشار پستی در توئیتر از استعفای خود خبر داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: مردم به حق انتظار دارند که دولت به درستی، شایسته و جدی اداره شود. می‌دانم که این ممکن است آخرین پست وزارتی من باشد، اما معتقدم که این معیارها ارزش مبارزه را دارد و به همین دلیل استعفا می‌دهم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین