کد خبر: ۳۱۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای و گردوخاک در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب فارس هشدار داد و نسبت به خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم پارک خودروها در کنار درختان کهن‌سال و... توصیه کرد.
ناطقان: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی و با اشاره به رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ که از امروز جمعه (۱۷ تیرماه) آغاز می‌شود و یکشنبه (۱۹ تیرماه) پایان می‌یابد، آورده است که رگبار باران، رعدوبرق و تند باد لحظه‌ای، گرد و خاک و در مناطق مستعد احتمال تگرگ در روز جمعه (۱۷ تیرماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، شنبه (۱۸ تیرماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و یک‌شنبه (۱۹ تیرماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب فارس پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید احتمال می‌رود و نسبت به خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان کهنسال، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی شهرداری و دستگاه‌های امدادی توصیه می‌شود.

همچنین سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی، سطح نارنجی و با اشاره به رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت که از جمعه (17 تیرماه) شروع شده و یکشنبه (19تیرماه) پایان می‌یابد، آورده است: افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 3 متر از جمعه تا یکشنبه (۱۷ تا ۱۹ تیرماه) در دریای عمان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد که در این راستا نسبت به ممنوعیت شنا، محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین