کد خبر: ۳۱۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
سخنگوی کرملین گفت، ولادیمیر پوتین در مراسم گرامیداشت نخست‌وزیر پیشین ژاپن که روز جمعه ترور شد، شرکت نخواهد کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز شنبه گفت که قرار نیست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم آبه شرکت کند و حضور دیپلمات‌های روسیه هم به پروتکل بستگی دارد.

مراسم وداع با آبه، روز دوشنبه یازده ژوئیه با حضور بستگان، دوستان و همکاران او در معبد بوداییان زوجو در مرکز توکیو برگزار می‌شود. احتمالا مراسم تدفین هم در همین محل برگزار شود اما اطلاعات دقیق آن هنوز اعلام نشده است. همسر آبه میزبان مراسم‌هاست.

ولادیمیر پوتین در پیام تسلیت به یوکو آبه و آکی آبه گفت: "دست یک جنایتکار زندگی یک دولتمرد برجسته را که برای مدت طولانی ریاست دولت ژاپن را بر عهده داشت و برای توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهای ما کارهای بسیار انجام داد را از ما گرفت".

به گفته رئیس جمهور روسیه، روسیه تماس‌های بسیاری با شینزو آبه داشت که ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای عالی این سیاستمدار ژاپنی را نشان داد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن روز جمعه در شهر نارا واقع در جنوب این کشور در یک کمپین انتخاباتی سخنرانی داشت که از ناحیه پشت سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

ضارب ۴۱ ساله دو گلوله از فاصله ۱۰ متری به این سیاستمدار کهنه‌کار ژاپن شلیک کرد. به گفته پلیس، آبه پس از آنکه هدف گرفته شد، هوشیاری داشت اما حین انتقال به بیمارستان در وضعیت بحرانی قرار گرفت و دچار حمله قلبی و ریوی شد. چند ساعت پس از آن بیماری دانشگاه پزشکی نارا از فوت او خبر داد.

ترور او با موجی از واکنش‌ها مواجه شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین