کد خبر: ۳۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در اغلب نقاط کشور افزایش تدریجی هوا و ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.
ناطقان: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در بخش‌هایی از هرمزگان، جزایر تنگه هرمز و جنوب فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی خیزش گرد و خاک داریم، این شرایط فردا در جنوب‌شرق فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان برقرار است.

وی افزود: امروز و فردا در نیمه شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک داریم که در این مناطق روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنج‌شنبه سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و در بخش‌های از جنوب و جنوب‌شرق نیز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خواهیم داشت که موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همچنین وقوع طوفان شن نیز خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده با شکل‌گیری متناوب توده گرد و خاک در عراق و انتقال آن به نواحی غرب، جنوب‌غرب و جنوب کشور در این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود:‌ در سه روز آینده در اغلب نقاط کشور افزایش تدریجی هوا و ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان، ارومیه، همدان  و اردبیل با کمینه دمای 17 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی در بعدازظهر قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 39 و 27 درجه خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری، اظهار کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا 17 تیر امسال 162.8 میلی‌متر ثبت شد میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 134.4 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 21.1 درصد بیشتر از سال گذشته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین