کد خبر: ۳۱۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ دو تن درپی وقوع دو حادثه رانندگی در معابر تهران در روز یکشنبه خبرداد.
ناطقان: سرهنگ علی همه‌خانی درباره تصادفات فوتی رخ داده در پایتخت در روز گذشته گفت: اولین تصادف در ساعت ۱:۳۰ بامداد یکشنبه در بزرگراه آزادگان به سمت غرب بعد از بزرگراه شهید کاظمی زیرپل عابر مرتضی‌گرد رخ داد که در جریان این حادثه  یک دستگاه خودرو پژو با عابر پیاده برخورد کرد که متاسفانه عابر پیاده در  اثر شدت جراحات وارده فوت کرد. در این حادثه به عابرپیاده نیز به‌دلیل عبور غیرمجاز از عرض بزرگراه سهم تقصیر داده شد.

همه‌خانی با بیان جزئیات حادثه دوم ادامه داد: تصادف فوتی دیگری در ساعت ۲۳:۱۰ در محدوده خیابان بقایی غرب به شرق بعد از میدان شاهد نرسیده به آقاجانلو اتفاق افتاد که سواری پراید با موتورسیکلت برخورد کرد و درپی آن راکب در دم جان خود را از دست داد. متاسفانه راننده سواری پراید از محل متواری شد که تلاش عوامل انتظامی برای دستگیری وی در حال انجام است.

وی درباره مجازات فرار از صحنه حادثه طبق ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی گفت: هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود توانایی و امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، بر حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به عابرین توصیه کرد که در عبور از خیابان مخصوصا هنگام تاریک‌شدن هوا ناگهان وارد معابر و تقاطع‌ها نشده و جوانب احتیاط را در نظر بگیرند. وی همچنین به رانندگان نیز توصیه کرد که همیشه و در همه حال هنگام رسیدن به محل عبور عابرین توقف کامل کرده و ابتدا اجازه عبور را به عابرین دهند تا رانندگی ایمن و بی‌خطری داشته باشند و ریسک بروز حادثه را کاهش دهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین