کد خبر: ۳۱۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱
سردرد مشکل نادری نیست و همه‌ ما گاهی دچارش می‌شویم و نیاز داریم به روشی آن را تسکین دهیم. خصوصا اگر سردردی باشد که توانایی انجام کارها را از ما گرفته باشد و در امورمان اختلال ایجاد کند.
ناطقان: تصور کنید روزخود را مثل همیشه پیش می‌برید و کارهایی دارید که باید انجام‌شان دهید؛ اما ناگهان سردردی شروع می‌شود که جلوی شما را می‌گیرد. نگران نباشید مجله دلتا در این مطلب به روش رفع سردرد با درمان‌های خانگی و ساده می‌پردازد.
آب بنوشید

دهیدراته شدن بدن، یکی از علت‌های شایع سردردها است. کم آبی یا دهیدراته شدن بدن می‌تواند قدرت تمرکزشما را بگیرد و اعصاب شما را تحریک کند و اثرات سردرد بدتر شود. علم ثابت کرده که نوشیدن آب می‌تواند در عرض نیم ساعت سردرد را تسکین دهد.
چای زنجبیل بنوشید

طبق نتایج مطالعات زنجبیل تقریبا مانند داروهای میگرن عمل می‌کند. می‌توانید از مکمل زنجبیل استفاده کنید و یا اینکه مقداری چای زنجبیل بنوشید. اگر استرس دارید، چای زنجبیل گرم می‌تواند آرام‌تان کند و به شما احساس بهتری بدهد.

چای زنجبیل بنوشید
کافئین مصرف کنید، اما با شرایطی

کافئین زیاد می‌تواند سردردتان را بدتر کند؛ اما در اندازه‌ محدود و به شرط اینکه فورا بعد از شروع سردرد مصرف شود می‌تواند جلوی بدتر شدن آن را گرفته و درد را تسکین دهد. در مصرف کافئین زیاده روی نکنید و حتما بعد از آن آب بنوشید تا بدنتان دهیدراته نشود.
از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس سرد خصوصا برای سردردهای میگرنی موثر است و می‌تواند هرگونه التهابی را کاهش دهد. می‌توانید از ژل کمپرس، تکه‌های یخ که در حوله‌ای پیچیده‌اید یا از یک کیسه سبزیجات منجمد که در فریزر دارید استفاده کنید. کمپرس را به مدت پانزده دقیقه روی سرتان نگه دارید و سپس پانزده دقیقه استراحت کنید.
رایحه درمانی کنید

بوهای آرامش‌بخش مانند اسطوخودوس می‌توانند در عرض پانزده دقیقه سردرد را تسکین دهند. روغن‌های گیاهی مورد پسند همه‌ افراد نیستند؛ اما می‌توان آن‌ها را رقیق کرده و بو کنید، مثلا یاسمن، نعناع و غیره. می‌توانید این عصاره‌ها را رقیق کرده و به پوست‌تان بمالید یا آن‌ها را بو بکشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین