کد خبر: ۳۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش تعداد مبتلایان به وبا در استان به ۴۱ نفر خبر داد.
ناطقان: فرزام بیدارپور از افزایش تعداد مبتلایان به وبا در استان خبر داد و اظهار داشت: در پی تشدید غربالگری افراد دارای علائم بیماری‌های روده‌ای و اسهال، یک مورد دیگر بیمار مبتلا به وبا شناسایی و آمار به ۴۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه با شناسایی یک مورد جدید امروز، این بیماری به شهرستان بانه نیز سرایت کرد، افزود: افراد مبتلا از ۶ شهرستان استان کردستان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تشریح آمار مبتلایان قطعی تشخیص داده شده در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر در مریوان ۳۱ نفر، سنندج ۳ نفر، سقز ۲ نفر، سروآباد ۲ نفر و کامیاران ۲ نفر و بانه یک نفر به این بیماری مبتلا هستند.

بیدارپور با بیان اینکه افراد مبتلا به وبا در این استان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری نداشته‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و پرهیز از مصرف آب و غذای مشکوک و آلوده مؤثرترین راه مقابله با بیماری وبا است.

گفتنی است طبق گزارش وزارت بهداشت، همه مبتلایان به وبا در ایران مربوط به دو استان کردستان و کرمانشاه هستند. تا روز ۱۷ تیر تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه ۵ نفر بود. بقیه موارد ابتلا مربوط به استان کردستان بوده‌ است.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین