کد خبر: ۳۱۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا از آزمایش یک فروند موشک هایپرسونیک خبر داد.
ناطقان: آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) روز گذشته از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند موشک هایپرسونیک ساخت شرکت لاکهید مارتین خبر داد.
 

دارپا اعلام کرد آزمایش زمینی این موشک پیشرفته در ایالت نیومکزیکو با موفقیت انجام شد.
 
خبر آزمایش موفقیت آمیز این موشک پس از آن منتشر شد که پیش از این یک بار آزمایش آن با شکست مواجه شده بود و نگرانی ها را درباره هزینه ها و لغزش های دولت آمریکا در رقابت با قدرت های بزرگ برای توسعه بهترین تسلیحات هایپرسونیک افزایش داده بود.
 
پرواز آزمایشی این موشک هایپرسونیک در تاریخ 29 ژوئن در هاوایی با شکست مواجه شده بود. در این آزمایش روند جداسازی به درستی انجام نشده بود.    
 
این خبر در حالی منتشر شد که نگرانی ها درباره پیشرفت های موشکی و سیستم های موشکی هایپرسونیک روسیه و چین به عنوان دو رقیب همیشگی آمریکا بسیار زیاد شده است.
 
موشک های هایپرسونیک در فضای بالایی جو و با سرعتی 5 برابر سرعت نور یا 6200 کیلومتر در هر ساعت حرکت می کنند.    
 
دارپا بودجه 45 میلیون دلاری را برای انجام و پیشبرد برنامه های دفاعی خود در سال مالی جاری، از دولت آمریکا دریافت کرده است.
برچسب ها: آزمایش ، موشک ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین