کد خبر: ۳۱۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه سیر مبتلایان به امیکرون در تهران افزایشی است، گفت: تا یک ماه آینده این سیر صعودی خواهد بود.
ناطقان: علیرضا زالی ظهر شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه سیر مبتلایان به امیکرون در تهران افزایشی است و تا یک ماه آینده این سیر صعودی خواهد بود اظهار داشت: باید قبل از استقرار کامل بیماری، واکسیناسیون را به صورت کامل انجام دهیم و ممکن است روزهای آینده برای ما بسیار مهم باشد.

زالی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون و تزریق دز یادآور گفت: هم اکنون فرصت طلایی برای واکسیناسیون دز یادآور می‌باشد و در این برهه اگر کسی دو دز زده برای دز سوم و اگر کسی ۳ دز زده برای دریافت دز چهارم واکسن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه سهم تست‌ها نه تنها در تهران بلکه در سایر شهرها نیز کم شده و ممکن است با کاهش کاذب بیماری مواجه شویم، افزود: در حال حاضر بهترین مدل علائم سندرومیک است و هر کسی با علائم بدن درد و گلو درد مراجعه کند برای ما کرونا محسوب می‌شود، لذا و از مردم می‌خواهیم نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران عنوان داشت: سبد واکسن در حال حاضر متنوع است و بیشترین میزان واکسن سینوفارم و آسترازنکا و پاستوکوک است و واکسن برکت پلاس هم مجوز لازم را دریافت کرده و به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود و مردم می‌توانند به طور خاص از این واکسن برای این سویه استفاده کنند.

زالی در خصوص بازگشت حجاج گفت: با توجه به بازگشت حجاج و بازگشت زائران از عراق و سفرهای بین شهری باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و در این خصوص دو هفته استمرار بیماران سرپایی نشان از ورود به پیک جدید است و برخی افراد هم ممکن است حتی با توجه به زدن واکسن باز هم کرونا بگیرند و باید بدانیم واکسن ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند اما در کاهش مرگ و میر بسیار اثربخش است.
منبع: مهر
برچسب ها: کرونا ، تهران ، صعودی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین