کد خبر: ۳۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
مدیر مرکز بار و انرژی شبکه برق کشور گفت: با انجام راهکار‌هایی از جمله قرار ندادن کمپرسور کولر‌های گازی در مقابل تابش مستقیم خورشید تا ۲۰ درصدی صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد.
ناطقان: آقای درفشیان گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا تا پایان هفته و پایداری افزایش دما در کشور افزایش مصرف برق در کشور پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیر مرکز بار و انرژی شبکه برق کشور با انجام راهکار‌هایی از جمله قرار ندادن کمپرسور کولر‌های گازی در مقابل تابش مستقیم خورشید تا ۲۰ درصدی صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد؛ این در حالی است که مقایسه بار سرمایشی حدود ۳۰ هزار مگاوات است و با این راهکار سه هزار مگاوات صرفه جویی می‌شود که تقریبا سه برایر تولید برق انرژی اتمی بوشهر است و از سوی دیگر نقش موثری در کاهش مصرف برق و قبوض برق دارد.

دیروز حجم میزان مصرف برق درکشور به ۶۵ هزار مگاوات رسیده بود که پیش بینی شده بود این روند مصرف برق با افزایش دمای هوا تشدید شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین