کد خبر: ۳۱۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
سرپرست هیأت معاونت سازمان ملل متحد در امور افغانستان می‌گوید که طالبان برای جلب کمک‌های جامعه جهانی نیاز دارند تا مدارس دخترانه را بازگشایی کنند.
ناطقان: مارکوس پوتزل، سرپرست هیأت معاونت سازمان ملل متحد در امور افغانستان روز شنبه، ۲۵ تیرماه، در سفرش به ننگرهار گفته است، تا زمانی که دروازه‌های مدارس به‌روی دانش‌آموزان دختر بازگشایی نشود، کمک‌های جهانی به افغانستان ادامه پیدا نمی‌کند.

 
به گفته پوتزل، آموزش حق هر فرد است و سازمان ملل متحد انتظار دارد تا طالبان در موضع‌گیری‌شان برای مسدودماندن دروازه‌های مدارس دخترانه تجدید نظر کنند.
 
پوتزل تأکید کرده است که سازمان ملل متحد در هر حالت دست‌گیر شهروندان افغانستان خواهد بود، اما تحولات سیاسی اخیر سبب عقب‌گرد شده و این باور را به‌وجود آورده است که کمک‌ها به دست نیازمندان نمی‌رسد.
 
پافشاری طالبان بر مسدودماندن مدارس دخترانه بالاتر از کلاس شش نگرانی‌های زیادی را در سطح افغانستان و جهان به دنبال داشته است. هنوز روشن نیست که طالبان چه زمانی در تصمیم‌شان تجدید نظر خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین