کد خبر: ۳۱۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
سرپرست ستاد مکه با اشاره به عملیات روان بازگشت حجاج ایرانی به کشور گفت: پروازها تاکنون صرفاً از فرودگاه جده انجام شده و امیدواریم از ۲۷ تیر ماه با آغاز پروازها از مبدأ مدینه، روزانه تا ۱۴ پرواز به کشور داشته باشیم.
ناطقان: اکبر رضایی با اشاره به آمار حجاج ایرانی در دو شهر مکه و مدینه اظهار کرد: امروز ۲۷ هزار و ۴۰۳ نفر از زائران بیت‌الله الحرام در قالب ۲۲۳ کاروان در مکه مکرمه حاضر هستند و در حدود ۵۴۰۰ زائر نیز به مدینه منوره مشرف شدند و الباقی زائران به میهن اسلامی بازگشتند.

 

وی درباره وضعیت کنونی عملیات حج بیان کرد: مرحله بعد از ایام تشریق و پایان اعمال حج تمتع، بازگشت حجاج مدینه قبل به میهن و اعزام سایر زائران به مدینه منوره است. عملیات اعزام زائران به مدینه طبق برنامه در حال انجام است تا این زائران هم پس از تشرف به مسجدالنبی(ص) و زیارت حرم پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع) از فرودگاه مدینه به  استان‌های خود بازگردند.
 
رضایی با بیان اینکه عملیات بازگشت زائران ایرانی تاکنون روان و بدون هیچ مشکلی بوده است، گفت: عملیات خروج حجاج از مکه هشت ساعت قبل از زمان پرواز  و انتقال بار آنان دو ساعت زودتر از حرکت آنان است تا مراحل کنترل مدارک و تحویل بار با اطمینان طی شود و حجاج راهی سالن پرواز شوند.
 
سرپرست ستاد مکه تصریح کرد: طبق توافقات، عزیمت حجاج ایرانی از مکه به مدینه جهت امنیت بیشتر زائران، از ساعت ۸ تا ساعت ۲۰ خواهد بود. زائرانی که موعد سفرشان بر اساس زمان تعیین‌شده به وعده غذایی در راه برسد، در مطعم بین راهی محمدیه وعده غذایی گرم دریافت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه تا امروز پروازهای بازگشت صرفاً از فرودگاه جده انجام شده است، گفت: تاکنون تأخیر و مشکلی در زمنیه پرواز و انتقال بار حجاج ایرانی نداشتیم. از تاریخ بیست و هفتم نیز پروازها از مبدأ فرودگاه مدینه شروع می‌شود و روزانه ۱۲ پرواز و در دو روز به عدد ۱۴ پرواز خواهیم رسید. امیدوارم با تدابیر اندیشیده شده در هواپیمایی جمهوری اسلامی نه تنها هیچ گونه تاخیری را شاهد نباشیم، بلکه پروازها با تعجیل انجام شود.
 
رضایی در توصیه به حجاج بیت‌الله الحرام اظهار کرد:‌ در شرایط کنونی که با کاهش تعداد حجاج، فضای هتل‌ها تراکم کمتری دارند و سرویس‌های ایاب و ذهاب به مسجدالحرام همچنان دائر است، توصیه می کنیم که زائران از فرصت باقیمانده بهترین استفاده را در تشرف به حرم داشته باشند. همکاران ما در تمام حوزه های خدمات رفاهی و نظارتی تلاش دارند تا زائران با کاستی مواجه نباشد و مقطع پایانی از سفر حجاج با رضایت کامل طی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین