کد خبر: ۳۱۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری و انهدام باند چهار نفره سرقت از منازل و بازداشت سارقان انباری‌ها در جنوب تهران خبر داد.
ناطقان: سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح دو مورد از پرونده‌های رسیدگی شده در فرماندهی انتظامی شهر ری در روز گذشته، گفت:‌ اولین پرونده مربوط به انهدام باند سارقان منزل در محدوده خاورشهر است. رسیدگی به این موضوع پس از وقوع چند فقره سرقت از منازل در محدوده خاورشهر آغاز شد و تیم عملیات کلانتری در تحقیقات اولیه خود اقدام به بازبینی فیلم‌های ثبت شده با دوربین‌های مداربسته در محل های سرقت کردند که در جریان آن مشخص شد سرقت توسط  چهار سارق  انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه و با انجام اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از بانک اطلاعاتی متهمان، هویت و مخفیگاه سارقان مورد شناسایی قرار گرفت، گفت:‌ ماموران انتظامی پس از انجام هماهنگی‌های قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام شده و در عملیاتی سه سارق را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین مخفیگاه آنان مورد بازدید قرار گرفت که در جریان آن حدود یک میلیارد ریال اموال مسروقه و طلاجات کشف و ضبط شد.

جلیلیان با اشاره به اعترافات متهمان و پذیرش بزه انتسابی گفت: با اطلاعات ارائه شده از سوی سه متهم دستگیر شده، همدست چهارم آنان نیز مورد شناسایی قرار گرفت که این فرد نیز در حال تردد در خیابان خاورشهر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. هر چهار متهم در مجموع به ۹ فقره سرقت از منازل محدوده اعتراف کردند. این افراد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
دردسرهای بازگذاشتن در برای ساکنان ساختمان‌های مسکونی


فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری سارق انباری‌های محله کهریزک و کشف بیش از ۶۰ قلم انواع لوازم سرقتی از مخفیگاه این افراد خبر داد و گفت:‌ رسیدگی به این پرونده نیز در پی وقوع چند فقره سرقت و  افزایش سرقت از انباری‌های محله کهریزک در دستورکار قرار گرفت. در همین راستا نیز تحقیق و بررسی‌های پلیسی آغاز شده و ماموران متوجه شدند سارق مردی است که پس از خروج افراد از ساختمان و باز ماندن در اصلی، وارد ساختمان شده است.


فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه با رصدهای صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد، گفت: در ادامه با اخذ مجوز قضائی، متهم در یک عملیات منسجم پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی از این مکان ۶۰قلم انواع اموال سرقتی اعم از دوچرخه، فرش، یخچال، کابل برق، جعبه آچار و...کشف و ضبط شد.

جلیلیان خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه به هشت فقره بزه انتسابی و سرقت از انباری‌ خانه در محله کهریزک اعتراف کرد که با جانمایی محل‌های سرقت، مالباختگان شناسایی شدند. همچنین بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده ۹۰۰میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد که هنگام رفت و آمد در منازل خود حتما از بسته شدن در ورودی و همچنین در پارکینگ‌ها باخبر شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین