کد خبر: ۳۱۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۱
برای ازدواج تنها رسیدن به بلوغ جنسی در پسران و دختران کافی نیست. بلکه باید فرد به بــلوغ عاطفی، هیجانی یا روانی نیز برسد.
ناطقان: سن مناسب برای ازدواج محدود به یک عدد خاص نمی‌شود. ممکن است ۲۰ سالگی واقعا زمان مناسب برای ازدواج یک فرد باشد در حالی که فردی دیگر حتی در ۳۵ یا ۴۰ سالگی آمادگی برای ازدواج را ندارد. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که بهترین سن برای ازدواج چه سنی است.
بهترین سن ازدواج چه زمانی است؟

اصل تفاوت‌های فردی می‌گوید که سن و زمان مناسب برای ازدواج در هرکس تفاوت دارد. معمولا جنسیت، سبک‌های فرزند پروری و تربیتی و همچنین رشد عقلی و عاطفی افراد از جمله مهم‌ترین ملک‌های تعیین کننده سن ازدواج هستند.
کارشناسان معمولا سنی را که برای ازدواج دختران مناسب می‌دانند سنین میان ۲۴ تا ۲۷ سال و برای پسران ۲۷ تا ۲۹ سال را اعلام می‌کنند. البته باید در نظر داشت این سنین به هیچ عنوان عیار تعیین سن ازدواج نیست. همانگونه که اشاره شد پارامترهای مختلفی در این امر دخیل هستند.

بهترین سن برای ازدواج
از برخی از ملاک‌های کلی که برای ازدواج لازم است عبارتند از:
اختلاف سنی مناسب

زوجین نباید بیش از ۷ یا ۸ سال باهم اختلاف داشته باشند. این مسئله می‌تواند هم در تربیت فرزند و هم در نگاه به زندگی و درک یکدیگر تفاوت ایجاد کند. با این حال نمی‌توان یک قانون کلی درباره مناسب‌ترین اختلاف سنی در ازدواج بیان کرد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه اختلاف سنی در ازدواج کلیک کنید.
بچه دار شدن تعیین کننده سن ازدواج

اگر تصمیم بر بچه دار شدن دارید، باید شرایط فیزیکی خود را بررسی کنید. بچه دار شدن برای زنان بالاتر از ۳۵ سال می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. بالا رفتن سن ازدواج  موضوعی است که بسیاری از مادران آینده را نگران و حتی شاید افسرده بکند.
تجربه زندگی مستقل داشته باشید

کسی که دائم زیر نظر خانواده و تحت حمایت و کنترل آن‌ها بوده است، نمی‌تواند مهارت‌های لازم برای ازدواج را کسب کند. پس توصیه می‌شود که قبل ازدواج تجربه استقلال را داشته باشید.
وضعیت مالی و پشتوانه مناسب

اگر توانایی تامین مستقل هزینه‌های زندگی (نه تجملات عروسی و وسایل غیر ضروری) را ندارید، در هر سنی که باشید هرگز نباید به ازدواج فکر کنید. منظور از پشتوانه مناسب، پول خانواده نیست.

بهترین سن برای ازدواج
خودشناسی از نکات بهترین سن برای ازدواج

باید بفهمید از زندگی چه می‌خواهید و ایده‌آل‌ها و رویاهایی واضح داشته باشید. نگاهتان به زندگی و آینده چگونه است و آیا همسری که می‌خواهید، پذیرش رویاها و اهداف شما را دارد یا نه.
ازدواج با صلاح شما باشد، ولاغیر

تا زمانی که واقعا آمادگی روحی برای ازدواج ندارید، بخاطر هنجار‌ها، خانواده، جامعه و حتی بچه ازدواج نکنید. ازدواج باید با رضایت و تنها به صلاح شما صورت گیرد.
بهترین سن برای ازدواج در مقایسه با عشق

مهم‌ترین لازمه ازدواج بعد از بلوغ عاطفی، عشق واقعی است. ازدواج بر اساس منطق صرف و یا بخاطر اصرار‌ها و هنجار‌ها، جز عادت و وابستگی چیزی به شما نمی‌دهد و شما را از اهدافتان دور خواهد کرد. نیاز به گفتن نیست که ازدواج بدون عشق، چه آسیب‌هایی دارد اما فراموش نکنید، عقل و عشق باید هر دو به یک اندازه در هر ازدواجی دخیل باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین