کد خبر: ۳۱۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
عضو انجمن صنفی برنج فروشان استان مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک کشت اول در شمال به ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان رسیده که نسبت به هفته‌های گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.
ناطقان: «حسن تقی‌زاده» درخصوص وضعیت بازار برنج در شمال کشور با بیان اینکه اکنون برداشت برنج در برخی مناطق شروع شده است، افزود: در هفته های گذشته قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم در شمال کشور به ۱۲۰ هزار تومان نیز رسیده بود که با افزایش فرایند برداشت از هفته آینده، می توانیم شاهد افت قیمت‌ها در شمال کشور و بازار باشیم.

عضو انجمن صنفی برنج فروشان مازندران اظهار داشت: اکنون برداشت برنج درجه یک طارم و هاشمی آغاز شده و  برداشت برنج‌های پُرمحصول فجر، شیرودی و ندا از اوایل شهریورماه شروع می‌شود.

قیمت ۵۸ تا ۹۵ هزار تومانی انواع برنج در شمال کشور

وی تصریح‌کرد: محصول برنجی که از کشاورزان خریداری می شود دارای حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد شکسته و افت محصول است که برای عرضه به بازار قیمت ها اندکی تفاوت پیدا می‌کند؛ به‌طور مثال اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک سال گذشته با قیمت ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان از کشاورزان خریدرای   و با نرخ ۹۰ تا ۹۵ هزارتومان در بازار عرضه می‌شود.

تقی‌زاده گفت: همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج سال گذشته فجر ۶۷ هزار تومان، شیرودی ۵۵ هزار تومان و ندا ۵۰ هزار تومان با احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد شکسته است که به ترتیب با نرخ های ۷۵ هزار تومان، ۶۲ هزار تومان و ۵۸ هزار تومان در بازار شمال کشور به فروش می رسد.

این مقام صنفی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فرایند فراوان برنج از هفته آینده به نظر می رسد قیمت این محصول  در شمال کشور روند کاهشی به خود بگیرد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کاهش قیمت ، برنج ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین