کد خبر: ۳۱۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
یک روزنامه آلمانی گزارش داد بسته تسلیحاتی ارسالی اخیر برلین به کی‌یف نشان می‌دهد حجم کمک‌های نظامی آلمان کاهش یافته است.
ناطقان: روزنامه «دی‌ولت» آلمان گزارش داد که فهرست سلاح‌هایی که دولت این کشور اخیراَ در اختیار اوکراین قرار داده نشان می‌دهد حجم تسلیحات ارسالی کاهش یافته است.

علی‌رغم اینکه «ولودمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً بار دیگر از کشورهای غربی درخواست ارسال تجهیزات و سلاح‌های بیشتر کرده است، به نوشته این روزنامه کمک‌های نظامی برلین به کی‌یف هم‌اکنون به ارسال وسایل ارتباطی و قطعات محدود شده است.

این روزنامه همچنین افزود: «اولاف شولتش» صدراعظم آلمان بارها به علت جلوگیری از ارسال سلاح به اوکراین هدف نقد قرار گرفته و منتقدان او را به خلف وعده درباره حمایت نظامی از اوکراین متهم می‌کنند.

هم‌زمان با انتشار این گزارش، «کریستین لمبرشت»، وزیر دفاع آلمان هم اعلام کرد که برلین در آینده آماده حمایت از کی‌یف است، اما در حال حاضر و در زمینه عرضه سلاح و تجهیزات نظامی «نمی‌تواند بیش از این به این کشور جنگ‌زده کمک کند».

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آلمان به همراه کشورهای اروپایی دیگر، انواع تسلیحات نظامی را در اختیار اوکراین قرار داده است. وزیر دفاع این کشور ماه گذشته اعلام کرد برلین «از هر طریق ممکن» همچنان به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد، اما نه به قیمت ارسال قابلیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی خود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین