کد خبر: ۳۱۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حمله در دهوک عراق گفت که پس از گلوله باران روز چهارشنبه دهوک واقع در شمال عراق، وضعیت را دنبال می‌کنیم.
ناطقان: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی تاکید کرد هر اقدام نظامی در عراق باید به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد.

 این مقام آمریکایی با ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این گلوله باران، بر اهمیت تضمین حفاظت از غیرنظامیان تاکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، حمله توپخانه ای روز چهارشنبه ارتش ترکیه به مرکز گردشگری «په رخ» در مدیریت «زاخو» از منطقه «باتیفا» اقلیم کردستان عراق تاکنون باعث مرگ دستکم ۱۱ زن و کودک شده است و همه کشته شدگان نیز عرب عراقی (از جنوب و مرکز عراق و عمدتا بغداد) و گردشگر هستند.

یکی از شاهدان صحنه حملات به رسانه های عراقی گفت که این حملات ترکیه ۱۵ دقیقه بعد از آن آغاز شد که ۲۰ اتوبوس از گردشگران وارد روستای په رخ ناحیه زاخو در استان دهوک شدند.

او به خبرگزاری العراقیه گفته است که دست یکی از دوستانش در این حمله قطع شد و پیرمردی با دخترانش را دیده است که همگی در این حمله جان باختند.

اعتراض ها و موج محکومیت ها علیه ترکیه در عراق در حال شدت گیری است و تاکنون بسیاری از سیاستمداران و چهره ها و نخبگان در کنار فعالان شبکه های اجتماعی این اقدامات ترکیه را محکوم کرده اند.

در همین راستا، شهروندان خشمگین عراقی با حمله به دفتر صدور روادید ترکیه در نجف، آن را تعطیل کردند و پرچم ترکیه را پایین کشیدند و در منطقه ای دیگر از نجف نیز پرچم آن کشور را آتش زدند، معترضان در بغداد نیز مقابل سفارت ترکیه تجمع کردند و شعارهای اعتراضی در محکومیت حملات نظامی به شمال عراق و حضور اشغالگرانه در خاک این کشور سر دادند.

همچنین مراکز صدور روادید ترکیه در شهرهای بصره و ناصریه عراق نیز به دست مردم خشمگین تعطیل و ویدیوهای آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

وزارت امورخارجه ترکیه چهارشنبه شب در بیانیه ای حمله به دهوک عراق را یک اقدام تروریستی دانست و آن را به پ. ک. ک نسبت داد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رسانه‌های ترکیه، در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: چنین گمان می‌رود که حمله به دهوک یک حمله تروریستی بوده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین