کد خبر: ۳۱۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۳
سوالی که در ذهن افراد ایجاد شده در مورد این است که، ازدواج انقطاعی چیست ؟ زن و مردی که به بلوغ روحی، عقلی، احساسی، و جسمی دست یافته‌اند، می‌توانند ازدواج کرده و خانواده جداگانه‌ای را تشکیل دهند، آیین ازدواج در همه کشورها، براساس رسوم و آداب خاص آن کشور انجام می‌شود و در کشورهای اسلامی نیز، ضمن رعایت شعائر اسلامی، به سنن اقوام و طوایف گوناگون احترام گذاشته شده و براساس رسوم طوایف، مراسم ازدواج برگزار می‌شود.
ناطقان: در بین مسلمانان در خصوص جواز این ازدواج اختلاف نظر است. اهل سنت، اباضیه و زیدیان آن را حرام و شیعیان امامی آن را مشروع و درست ميدانند.یکی از قوانین اسلام از دیدگاه شیعه این است که ازدواج میتواند به دو نحو صورت بگیرد:دائم و موقت. ازدواج موقت که در بین مردم به نام «صیغه» مشهور شده از نظر قوانین اسلامى یک نوع قرارداد ازدواج است مانند ازدواج دائم اما این دو نوع ازدواج از جهاتی مشترک و از جهاتی با هم متفاوتند.
معنی ازدواج انقطاع

متعه یا نکاح منقطع یا ازدواج موقت یا صیغه موقت که به ازدواج انقطاع نیز معروف است، نوعی از ازدواج در مذهب شیعه است که در آن عقد ازدواج برای مدت معین و محدودی با مهریه ای معلوم، بین زن و مرد بسته میشود و با پایان آن رابطه زوجیت خودبه خود منقضی میشود. پیشنهاد میکنیم از صفحه متن ازدواج موقت هم بازدید بفرمایید.

ازدواج امری پسندیده و سفارش شده در اسلام است که میتواند به صورت عقد دائم یا عقد موقت باشد. برخلاف تصور عمومی که ازدواج انقطاع را امری زشت میپندارد، این ازدواج، ازدواجی قانونی و شرعی میباشد که قواعد مربوط به آن در اسلام و همچنین قانون مدنی ایران بیان گردیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین