کد خبر: ۳۱۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گلوله باران مرگبار دیروز در دهوک عراق را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری در این زمینه شد.
ناطقان: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های قربانیان و آرزوی سلامتی برای مجروحان، خواستار تحقیقات فوری و کامل در مورد مشخص شدن این حمله و اطمینان از پاسخگویی شد.

بر اساس تازه ترین آمار، ۹ کشته و ۲۳ زخمی شمار قربانیان حمله توپخانه‌ای روز گذشته ترکیه به مرکز گردشگری «په رخ» در منطقه زاخو استان کرکوک عراق است.

روز گذشته، شورای وزیران عراق از وزات خارجه این کشور خواست پرونده ای کامل را از تجاوزهای مکرر ترکیه به حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن تهیه کند؛ پرونده ای که قرار است مبنای شکایت فوری بغداد از آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل باشد.

بر اساس برآورد برخی سایت ها و کانال های خبری عراقی مانند صابرین نیوز، دولت ترکیه در طول ۷ ماه گذشته ۲۸۱ حمله به استان های دهوک، اربیل، سلیمانیه و موصل عراق انجام داده است.

وزارت امورخارجه ترکیه چهارشنبه شب در بیانیه ای حمله به دهوک عراق را یک اقدام تروریستی دانست و آن را به پ. ک. ک نسبت داد.

به نقل از رسانه‌های ترکیه، در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: چنین گمان می‌رود که حمله به دهوک یک حمله تروریستی بوده است.

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) با رد اظهارات مقام های آنکارا در دست داشتن این گروه تروریستی به هدف گرفتن یک مرکز گردشگری در استان دهوک عراق اعلام کرد که هیچ نیرویی از آنها در این منطقه حضور ندارد.

کانال خبری «صابرین نیوز»، واکنش «پ ک ک» به حمله دیروز چهارشنبه مرکز گردشگری در شهر زاخو از توابع استان دهوک را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی عراقی شد، منتشر کرد.

پ ک ک اعلام کرده است که هیچ نیرویی از آن در مناطق مورد حمله حضور ندارد و تپه ها و ارتفاعات اطراف منطقه گردشگری هدف گرفته شده توسط ارتش ترکیه اشغال شده است.

 به گفته حزب کارگران کردستان ترکیه، همچنین نیروهای مرزبانی دولت فدرال و نیروهای مختلف از اقلیم کردستان عراق در این منطقه حضور دارند و هیچ نیرویی از پ ک ک در آنجا حضور ندارد.

بر اساس ادعای پ ک ک، ترکیه در ۱۱ اوت ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد ۹۹) دو افسر ارشد ارتش عراق را هدف قرار داد و کشت.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین