کد خبر: ۳۱۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
سادیو مانه برای دومین بار به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شد.
ناطقان: به نقل از بی ساکر، سادیو مانه، مهاجم سنگالی اولین بار در سال ۲۰۱۹ زمانی که در لیورپول بود این افتخار را کسب کرد و به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شد. این بازیکن ۳۰ ساله ماه گذشته پس از امضای قراردادی سه ساله به بایرن مونیخ پیوست.

در دو سال اخیر این مراسم به دلیل همه گیری کرونا برگزار نشد.

او توانست محمد صلاح از مصر و ادوارد مندی، هم‌وطنش و دروازه‌بان چلسی را کنار بزند و مرد سال آفریقا شود. مانه و صلاح فصل گذشته با لیورپول قهرمان جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس و نایب قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شدند و هر دو نقش‌های محوری در تیم "کلوپ" ایفا کردند.

از آن زمان صلاح قرارداد جدیدی را در آنفیلد امضا کرد در حالی که مانه تصمیم به انتقال گرفت.

    بیشتر بخوانید:
    روز سرنوشت ساز برای کی‌روش فرا رسید

او بعد از مراسم گفت: مردم گاهی اوقات می گویند بین من و صلاح رقابت وجود دارد اما صادقانه بگویم، من خودم را در حال رقابت با هیچ بازیکنی نمی بینم. ما روابط خوبی داریم و اغلب به هم پیامک می‌دهیم. من فکر می‌کنم رسانه‌ها همیشه سعی می‌کنند اوضاع را بد نشان دهند. من با هر بازیکنی که در دنیا با او بازی کرده ام، رابطه دارم. می توانید از هر کسی که می خواهید در باشگاه یا هر جا که من می‌روم بپرسید. من با همه بازیکنان روابط خوبی دارم.

پیش از این، کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) فهرستی از نامزد های اولیه کسب عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا منتشر کرده بود که به شرح زیر بودند:

ریاض محرز (منچستر سیتی، الجزایر)

کارل توکو اکامبی (لیون، کامرون)

وینسنت ابوبکر (النصر کامرون)

سباستین هالر (آژاکس/بوروسیا، ساحل عاج)

نبی کیتا (لیورپول، گینه)

اشرف حکیمی (پاری سن ژرمن، مراکش)

کالیدو کولیبالی (ناپولی/چلسی، سنگال)

محمد صلاح در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و مانه در سال ۲۰۱۹ برنده این جایزه شدند و جوایز ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شدند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین