کد خبر: ۳۱۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در رباط اعلام کرد، وزرای دادگستری و همکاری منطقه‌ای این رژیم به مراکش سفر خواهند کرد.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در رباط با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای و جدعون ساعر، وزیر دادگستری این رژیم به مراکش سفر خواهند کرد و پیش بینی می‌شود که در جریان این سفر توافق مهمی در خصوص همکاری قضایی امضا و همچنین نشست‌هایی با وزرا و مسئولان برجسته مراکشی برگزار شود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، عیساوی فریج فردا (یکشنبه) عازم مراکش خواهد شد و این سفر تا روز پنجشنبه طول خواهد کشید و در جریان این سفر قرار است نشست‌های رسمی با وزرا و مقامات دولتی مراکش برگزار شود.

جمعی از خبرنگاران اسرائیلی، فریج را در این سفر همراهی خواهند کرد.

جدعون ساعر نیز روز دوشنبه راهی مراکش خواهد شد و سفر وی تا روز پنجشنبه به طول می‌انجامد و انتظار می‌رود که در جریان این سفر توافق مهمی در خصوص همکاری قضایی بین مراکش و رژیم صهیونیستی امضا و نشست‌هایی بین دو طرف برگزار شود.

سفر این دو وزیر اسرائیلی به مراکش در چارچوب افزایش همکاری بین تل‌آویو و رباط از زمان ازسرگیری روابط دیپلماتیک در اواخر سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر به مراکش سفر کرده بود و در جریان این سفر  مذاکراتی در خصوص همکاری نظامی و اطلاعاتی انجام شد.

رژیم صهیونیستی و مراکش اواخر سال ۲۰۲۰ با حمایت دولت وقت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته‌اند.

امارات، بحرین و سودان هم در سال ۲۰۲۰ با میانجیگری آمریکا با رژیم صهیونیستی توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط امضا کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین